Studiu privind comerţul pe internet: Intenţia de cumpărare online s-a dublat faţă de 2011 pentru produse ca e-books şi jucării

Intenţia de a face achiziţii online s-a dublat la nivel mondial, din 2011, în cazul mai multor categorii de divertisment şi produse de folosinţă îndelungată, inclusiv e-books, bilete la evenimente, articole sportive şi jucării, potrivit unui studiu realizat online de Nielsen.

881 afişări
Imaginea articolului Studiu privind comerţul pe internet: Intenţia de cumpărare online s-a dublat faţă de 2011 pentru produse ca e-books şi jucării

Studiu privind comerţul pe internet: Intenţia de cumpărare online s-a dublat faţă de 2011 pentru produse ca e-books şi jucării (Imagine: Shutterstock)

Aproape jumătate din respondenţii la nivel global intenţionează să facă o achiziţie online în următoarele şase luni din categorii de mare importantă, precum îmbrăcăminte (46%), rezervări la companii aeriene (48%) şi hoteluri (48%).

"Ritmul fulgerător al schimbării din peisajul digital a introdus o stare de spirit a consumatorului care este aventuroasă şi totodată exploratorie, atunci când este vorba de cumpărături online", a spus John Burbank, preşedinte în domeniul iniţiativelor strategice la Nielsen.

Consumatorii îşi doresc un produs bun la un preţ bun, iar opţiunile aparent nelimitate disponibile în mediul virtual oferă noi oportunităţi atât pentru comercianţi, cât şi pentru consumatori, iar piaţa de bunuri de larg consum nu este o excepţie, a arătat Burbank.

Piaţa online pentru achiziţia de alimente şi alte produse consumabile, deşi nu la fel de puternică precum cea a categoriilor de produse non-consumabile, începe la rândul ei să fie promiţătoare.

Din 2011, intenţia de achiziţie din mediul online pentru categoria produse cosmetice a crescut cu 6 puncte procentuale, la 31%, pentru alimente cu 5 puncte, la 27%, iar consumabilele pentru copii au avansat cu 12 puncte, la 20%.

Categoria produselor pentru animale de companie s-a dublat în doi ani, de la 9% în 2012 la 21% în 2014.

Studiul Global Nielsen privind comerţul online a reunit opiniile a peste 30.000 de respondenţi cu acces la Internet din 60 de ţări, pentru a examina cumpărăturile online şi intenţiile de achiziţie ale consumatorilor din întreagă lume.

Când vine vorba de cumpărături de haine, bilete la evenimente, cărţi sau jucării, sau de a face rezervări pentru excursii şi hoteluri, există o corelaţie directă între căutarile şi achiziţiile online, respectiv cei care navighează în mediul online fac şi cumpărături online.

Produsele consumabile, pe de altă parte, au rate mai mici de intenţie de căutare/cumpărare decât produsele non-consumabile, dar rata lor de corelare căutare-achiziţie este la fel de puternică. De exemplu, pentru cosmetice, 33% dintre respondenţii la nivel global spun că navighează şi caută, iar 31% declară că achiziţionează. În mod similar, aproximativ o treime din respondenţii la nivel global spun că navighează în procesul de căutare şi achiziţionează produse de îngrijire personală(31%/29%) şi alimente (30%/27%). Aproximativ un sfert caută şi cumpără produse pentru animale de companie(24%/21%) şi produse consumabile pentru copii (23%/20%), iar aproximativ o cincime caută/cumpara flori (20%/18%) şi bauturi alcoolice (20%/17%).

"Ratele puternice de conversie din căutare în achiziţie în mediul online pentru bunurile de larg consum se traduc prin clienţi fideli pentru aceste categorii", a spus Burbank.

El a arătat că în timp ce aceste categorii se află încă în stadii incipiente de adoptare în mediul online, aceste rate de corelaţie semnifică veşti foarte bune pentru retailerii online.

Produsele favorabile mai degrabă căutărilor online decât achiziţiei includ echipamente electronice, telefoane mobile, hardware, software, articole sportive, filme, DVD-uri, jocuri şi maşini sau motociclete. Aceste produse pot avea un nivel de preţ ridicat şi necesită de multe ori testarea înainte de achiziţie.

Diferenţa între rata căutărilor şi cea de achiziţie pentru aceste produse este în medie de 7 puncte procentuale.

Potrivit studiului Nielsen, apetitul consumatorilor pentru navigare online este cel mai puternic în regiunile în curs de dezvoltare din America Latină şi Asia-Pacific, ambele regiuni depăşind media globală pentru toate cele 22 de categorii incluse în studiu. Cu toate acestea, în timp ce ratele de navigare online sunt cele mai înalte pentru America Latină, ratele de achiziţie online pentru regiune sunt cele mai scăzute în cazul tuturor categoriilor din studiu. În schimb, ratele de achiziţie online în Asia-Pacific sunt cele mai înalte din toate regiunile. Astfel, ratele de achiziţie din această regiune depăşesc ratele de căutare pentru mai mult de jumătate (14) dintre categorii.

Între barierele din calea succesului comerţului online se află accesul limitat la Internet, costuri de transport, taxe mari şi logistica. Asia înregistrează cel mai mare avans pe curba maturităţii comerţului online, iar în regiunea Asia-Pacific consumatorii de tehnologie experimentaţi au adoptat deja confortul cumpărăturilor online.

Procentele de căutări şi achiziţii online sunt similare în Europa, America de Nord şi OrientulMijlociu/Africa, cu câteva excepţii, în funcţie de disponibilitate şi oportunitate.

În regiunea dezvoltată din America de Nord şi regiunea dezvoltată din Europa, opţiunile de cumpăraturi se înmulţesc, iar comerţul cu amănuntul online reprezintă un alt canal concurent pentru cota de piaţă.

Pe de altă parte, în regiunea OrientulMijlociu/Africa, procentaje online sub medie pot fi atribuite în mare măsură oportunităţilor, sau lipsei acestora. Într-o regiune în care venitul disponibil este redus, iar cumpărăturile pentru nevoile zilnice reprezintă norma, cumpărăturile online nu sunt o prioritate. Nielsen se aşteaptă că acest lucru să se schimbe pe măsură ce tot mai mulţi consumatori vor continua să urce pe scara socio-economică.

În România se observă, cel puţin la nivel declarativ, o intenţie de cumpărare online, în următoarele 6 luni, pentru haine, echipamente electronice şi telefoane mobile la aproximativ 50% din respondenţi. Cel mai folosit dispozitiv pentru realizarea cumpărăturilor online este, şi în România, calculatorul.

Un procent de 40% din respondenţii din România recunosc că este mai convenabil să îşi facă online cumpărăturile şi o treime din ei declară că se documenteazăa inainte de a cumpăra din magazin, citind recenzii sau doar vizualizându-le.

Sondajul Global Nielsen Privind Comerţul Online a fost realizat în perioada 17 februarie - 7 martie 2014 şi a adunat peste 30.000 de respondenţi cu acces la internet din 60 de ţări, din regiunile Asia-Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu, Africa şi America de Nord.

Marja de eroare este de ±0.6%, iar sondajul se bazează doar pe comportamentul respondentilor cu acces la internet, rata de răspândire a internetului variind în funcţie de ţară.

Nielsen este o companie de informaţii globale şi măsurare, cu o poziţie de lider în marketing şi informaţii despre consumatori, televiziune şi alte măsurători media, inteligenţă online, măsurători mobile şi proprietăţi associate. Compania Nielsen este prezentă în aproximativ 100 de ţări şi are sediul la New York, SUA şi Diemen, Olanda.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici