Trei veşti proaste pentru Renault, compania mamă a Dacia: Ratingul scade la junk, cererea se prăbuşeşte, compania suspendă investiţii

  • Piaţa auto europeană este aşteptată să scadă în acest an.
  • Renault a suspendat o investiţie de 100 de milioane de euro la Mioveni.
  • Vânzările mărcii Dacia scad şi ele.
14124 afișări
Imaginea articolului Trei veşti proaste pentru Renault, compania mamă a Dacia: Ratingul scade la junk, cererea se prăbuşeşte, compania suspendă investiţii

Trei veşti proaste de la Renault, compania mamă a Dacia: Ratingul scade la junk, cererea se prăbuşeşte, compania suspendă investiţii

Grupul auto francez Renault, proprietarul mărcii Dacia, trece în prezent prin cea mai dificilă perioadă din ultimul deceniu. Într-un interval de doar două zile, compania a primit două veşti proaste şi a luat o decizie care afectează şi România.

Ieri, datele asociaţiei constructorilor auto au arătat că înmatriculările de maşini Dacia în Europa şi România au scăzut în ianuarie cu circa 16%, respectiv 32%, faţă de luna ianuarie din anul trecut. Asta în timp ce înmatriculările din ţara noastră de automobile Volkswagen şi Hyundai cresc cu 69% şi 48%. Dacia continuă însă să conducă clasamentul pentru noi înmatriculări, cu circa 3.500 de unităţi în prima lună din acest an.

În ceea ce priveşte înmatriculările din Europa, acestea au fost lovite şi din punct de vedere statistic în condiţiile în care Marea Britanie a părăsit oficial Uniunea Europeană.

O a doua veste proastă pentru Dacia o reprezintă suspendarea unei investiţii de 100 milioane de euro pentru extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni. Producţia de maşini trebuia să crească de la 350.000 pe an la peste 400.000 de maşini în acest an. Decizia a venit în contextul în care piaţa auto la nivel european va scădea în 2020, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon pune presiune suplimentară pe industrie să facă trecerea la modele electrice.

Prin eliminarea celor 50.000 de noi maşini potenţial în plus de producţie, România pier­de practic afaceri şi exporturi esti­mate la 750 milioane de euro.

Tot astăzi, agenţia de rating Moody a redus ratingul companiei Renault la statutul de „junk”, nerecomandat pentru investiţii. Acţiunile companiei au scăzut în urma raportului, însă au recuperat pierderile pe parcursul zilei, tranzacţionându-se la ora 18:00 în creştere cu 1,8%.

Moody a redus ratingul Renault la Ba1 după ce săptămâna trecută compania a înregistrat prima sa pierdere din ultimii zece ani deceniu. Scăderea de rating va afecta probabil costurile de finanţare ale Renault. Moody a spus că nu se aşteaptă ca Renault să revină la marje de operare „sănătoase” pe termen mediu şi a subliniat alte provocări pe care producătorul auto le are, inclusiv investiţiile mari pentru a produce vehicule mai puţin poluante.

Totuşi, o veste bună a venit zilele acestea: Dacia va prezenta, în premieră mondială, cea mai accesibilă maşină de oraş 100% electrică de pe piaţă, pe 3 martie, în cadrul Salonului auto de la Geneva.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici