Un consorţiu suedez vrea să cumpere de la Ford constructorul auto Volvo

Un consorţiu suedez, Konsortium Jakob, intenţionează să cumpere constructorul auto Volvo, divizie a grupului american Ford, potrivit publicaţiei Dagens Industri, din Suedia.

30 afișări
Imaginea articolului Un consorţiu suedez vrea să cumpere de la Ford constructorul auto Volvo

Un consorţiu suedez vrea să cumpere de la Ford constructorul auto Volvo (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Konsortium Jakob şi-a intensificat, recent, eforturile de a strânge suficient capital pentru a face grupului american o ofertă pentru Volvo. Măsura intervine după ce presa a anunţat că Ford vrea să aprofundeze negocierile cu grupul chinez Geely pentru vânzarea companiei suedeze.

În cadrul consorţiului, inginerii din sindicatul Volvo au preluat iniţiativa referitor la problema cumpărării Volvo. Dagens Industri notează că şi producătorul de camioane Volvo s-ar putea alătura consorţiului, însă informaţia a fost negată de companie.

Ford a scos la vânzare Volvo în decembrie 2008, în încercarea de a reduce cheltuielile pentru a acumula capital, măsură necesară în faţa crizei prin care trece industria auto americană. Grupul a anunţat, în iulie, că a primit mai multe ofere pentru producătorul auto suedez.

Grupul american, care a cumpărat Volvo în 1999 cu 6,4 miliarde dolari, va lua în august o decizie oficială privitoare la vânzarea Volvo. Geely Automobile este cel mai important producător auto independent din China, cu o cotă de piaţă de peste 25% şi o capacitate anuală de producţie estimată la 300.000 de unităţi.

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici