Un nou mare retailer intră pe piaţa din România şi va lupta cu Profi, Mega Image şi LaDoiPaşi

Un gigant care pe piaţa-mamă are peste 10.000 de magazine, a deschis recent primele unităţi de pe plan local, iar planul vizează o expansiune accelerată. În România, astăzi, sunt cinci unităţi deja deschise, iar alte şase sunt în curs de amenajare.

18788 afișări
Imaginea articolului Un nou mare retailer intră pe piaţa din România şi va lupta cu Profi, Mega Image şi LaDoiPaşi

“Pentru noi, România este prima piaţă internaţională pe care pătrundem. În Polonia, avem 10.500 de magazine şi deschidem, în medie, alte trei magazine pe zi. În România, momentan avem cinci unităţi, dar ne extindem. Vrem să ne dezvoltăm cu aceeaşi viteză ca în Polonia şi ţinând cont de mărimea pieţei, putem face asta. Înainte de toate însă, trebuie să înţelegem consumatorul pentru a ne putea adapta business-ul. Acum încă învăţăm”, spune Anna Grabowska, CEO al Zabka International şi vice-preşedinte şi membru în boardul grupului cu afaceri anuale de 5 mld. euro anual. Acestea sunt primele declaraţii oficiale ale retailerului de la pătrunderea pe piaţă.

Zabka, o companie cu o istorie de circa 25 de ani, este unul dintre cei mai puternici retaileri din Polonia, având 3,6 milioane de clienţi pe zi. Circa 17 milioane de polonezi (aproape jumătate din populaţie) au un Jabka la mai puţin de 500 de metri de locul unde locuiesc, spune Anna Grabowska. Ea adaugă că în continuare mai e loc de expansiune în Polonia pentru grupul ce are în spate fondul american de investiţii CVC.

Retailerul a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG. Deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei. Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii, până la afaceri de peste 650 mil. lei în 2023, plus 26%.

“Avem cinci magazine, alte şase în amenajare, mai multe spaţii sunt în pregătire şi şi mai multe în negociere. Amenajarea unei unităţi durează, în medie 5-8 săptămâni”, explică Radu Trandafir.

Magazinele Froo, brandul pe care Zabka îl foloseşte în România, au, în medie, 50-70 mp. Ele vând în special produse de consum imediat, ţinta fiind clientul tânăr, din mediul urban.

“Avem şi câteva produse de băcănie, spre exemplu, sau de curăţenie a locuinţei, dar aceste categorii nu sunt în focus. În medie, avem 2.500 de SKU-uri într-un magazin. La noi, clientul găseşte câte ceva din orice categorie dacă, spre exemplu, a uitat să cumpere sau are nevoie imediat”, afirmă Anna Grabowska.
O bună parte din produse sunt însă de consum imediat, precum cafea caldă, hot-dog sau gheaţă. Compania are în frigider pahare cu gheaţă, acesta fiind unul dintre produsele fanion din Polonia.

Executivul adaugă că, în medie, mărcile private reprezintă cam 20% din oferta din magazin, dar cele mai multe sunt în zona casei de marcat, în zona de bistro, unde se găsesc cafeaua sau sandvişurile şi hot-dogii.

“Circa 80% din produsele din magazin provin de la furnizori locali. O să avem şi produse pe care le veţi găsi doar la noi în magazine, fie că ele provin din Polonia, fie din România”, spune Radu Trandafir.

“Am studiat ani de zile piaţa din România. Vedem ce se întâmplă, vedem schimbările sociale”, spune Anna Grabowska. Ea adaugă că pentru clienţii companiei contează mai mult proximitatea decât preţul. Mai exact, 30% dintre oameni sunt dispuşi să plătească mai mult pentru proximitate. Nu oferă însă cifre referitoare la cât mai mult.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici