- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un român plăteşte pe lapte la fel de mult ca un neamţ sau un francez, deşi câştigă de 5-6 ori mai puţin
Lactatele, brânzeturile şi ouăle costă în România puţin mai mult ca în Germania şi aproape la fel ca în Franţa, deşi salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două ţări din Occident, informează Ziarul Financiar.
Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franţa. Preţul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deşi salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
Lactatele, brânzeturile şi ouăle costă în România puţin mai mult ca în Germania şi aproape la fel ca în Franţa, deşi salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două ţări din Occident. Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franţa. Preţul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deşi salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
„Principalul motiv pentru această situaţie este faptul că în România nu există un sistem integrat ca în alte ţări. Acolo, fermierul este cel care deţine terenul, deţine vacile şi tot el produce. De cele mai multe ori, micii fermieri de afară se unesc în cooperative şi îşi realizează propriile produse. Astfel, capătă mai multă forţă în negocierile cu retailerii”, explică Radu Timiş, antreprenorul care controlează businessul Cris-Tim, una dintre cele mai mari afaceri antreprenoriale româneşti. Principalul său business este în domeniul producţiei de mezeluri, însă el are şi operaţiuni pe piaţa lactatelor unde este prezent cu brandul Mândruţa, informează Ziarul Financiar.
Timiş explică faptul că în România există câţiva jucători mari de regulă internaţionali care fac jocurile şi care cumpără de la micii producători laptele pe care apoi îl procesează. „Şi pe celelalte pieţe există aceşti jucători mari, dar acolo şi fermierii locali au forţă să reziste în piaţă.”
Articolul complet poate fi citit pe ZF.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO