Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 2,6% în primele nouă luni

Vânzările de autoturisme noi au scăzut în România cu 2,6% în primele nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 222.997 unităţi, în timp ce piaţa auto totală a urcat cu 0,9%, avans dat de livrările de vehiculele comerciale, potrivit datelor APIA.

13 afișări
Imaginea articolului Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 2,6% în primele nouă luni

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 2,6% în primele nouă luni (Imagine: Mediafax Foto)

Astfel, au fost vândute în total 267.801 de autovehicule în intervalul ianuarie-septembrie, în creştere cu 0,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din care 222.997 de unităţi au fost autoturisme, 41.325 de unităţi au fost vehicule comerciale uşoare, în creştere cu 19,8%, şi 3.479 de unităţi au fost autobuze, în urcare cu 69,8%, conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Producţia naţională de autovehicule a înregistrat o creştere generală de 17,9%, la 196.764 de unităţi. Producţia de autoturisme a urcat cu 15,2%, la 185.027 de maşini, iar cea a autovehiculelor comerciale cu 88,6%, la 11.726 de unităţi, acestea aparţinând în totalitate producătorului Dacia.

Exportul a atins un nivel de 121.934 de unităţi, în creştere cu 50,5%, din care 120.534 de unităţi au fost autoturisme şi 1.400 vehicule comerciale.

Importul de autovehicule a avansat cu 5,6%, la 191.284 de unităţi, din care 154.433 au fost autoturisme, 33.384 de vehicule comerciale şi 3.467de autobuze.

Dacia rămâne cea mai bine vândută marcă de pe piaţa auto din România, cu 61.860 de autoturisme livrate în nouă luni, echivalentul unei cote de piaţă de 27,7%. Pe locul al doilea se află în continuare Skoda, cu 20.042 de maşini livrate şi o cotă de piaţă de 9%, urmată de Renault, cu 16.115 de maşini vândute, echivalentul unei cote de piaţă de 7,2%. Pe poziţiile patru şi cinci se situează Volkswagen şi Opel, cu 16.114, respectiv 14.213 unităţi vândute, echivalentul unor cote de 7,2% şi  6,4%. Ford a căzut de pe poziţia cinci pe şase, cu 13.694 de maşini livrate şi o cotă de 6,1%.

Clasamentul celor mai bine vândute modele de import este condus de Renault Clio (9.353 unităţi), Skoda Octavia (7.962 maşini), Ford Focus (6.666 unităţi), Kia c'eed (6.116 unităţi) şi Skoda Fabia (5.719 unităţi).

Din numărul total de autoturismele noi vândute, 38,4% au fost echipate cu motorizare diesel, iar 61,6% cu benzină.

În luna septembrie, vânzările de autoturisme au totalizat 24.063 de unităţi, iar piaţa totală a înregistrat 28.717 de unităţi. Autovehiculele comerciale au consemnat livrări de 4.015 de unităţi.

Dacia a vândut în luna septembrie 7.931 de autoturisme şi este urmată în top de Skoda, cu 2.037 de vehicule, Volkswagen, cu 1.949 de maşini, Opel, cu 1.673 de autoturisme şi Renault, cu 1.295 de unităţi.

Pe fondul crizei financiare internaţionale. principalele cauze ale scăderii pieţei auto sunt reducerea volumelor unui constructor autohton, respectiv Daewoo, noile valori ale taxei pe poluare, mai mari pentru autoturismele noi şi redusă pentru cele rulate, precum şi noile norme de acordare a creditelor, mult mai restrictive ca până acum, potrivit APIA.

Totuşi, asociaţia precizează că, până la sfârşitul anului, scăderea înregistrată de către autoturisme să fie mai mică decât până acum, datorită recentelor precizări legate de TVA, care elimină concurenţa neloială a importurilor de autoturisme noi realizate individual şi derularea pentru încă două luni, care, de obicei, sunt mai consistente din punct de vedere al vânzărilor, a Programului de înnoire a parcului auto.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici