Vânzările de autovehicule au crescut cu 25% la zece luni, dar producţia a scăzut cu 4%

Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 25,3% în primele zece luni, la 83.116 unităţi, susţinute de livrările de autoturisme, însă producţia locală s-a diminuat cu 4,1%, la 329.405 de maşini, potrivit datelor APIA.

134 afişări
Imaginea articolului Vânzările de autovehicule au crescut cu 25% la zece luni, dar producţia a scăzut cu 4%

Vânzările de autovehicule au crescut cu 25% la zece luni, dar producţia a scăzut cu 4% (Imagine: Shutterstock)

Comparativ cu luna septembrie, livrările de autovehicule au urcat cu 4,2% în octombrie, iar producţia a avansat cu 19%, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vânzările de autoturisme noi au crescut cu 24,2% în primele zece luni, la 68.830 unităţi, însă în octombrie au scăzut cu 1,7% faţă de luna anterioară.

Exporturile au avansat cu 0,2% în primele zece luni, la 301.922 autoturisme, şi au crescut cu 4,1% faţă de luna septembrie. Pe de altă parte, importurile de autovehicule au fost mai mari cu 26,6% în perioada ianuarie-octombrie, totalizând 62.017 unităţi, comparativ cu luna anterioară fiind înregistrat un plus de 7,8%.

În România, vânzările sunt în continuare susţinute de achiziţiile realizate de companii, acestea reprezentând 71% din volumulul total înregistrat pe primele 10 luni din 2014.

"În aceste zece luni din 2014, înmatricularile de autoturisme rulate au scăzut cu 3,2% (5.900 unităţi) comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Cu toate acestea, volumul lor (circa 181.000 unităţi în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de aproximativ trei ori mai mare), deşi în scădere faţă de situaţia din 2013 (când la 10 luni raportul a fost de patru rulate la unul nou)", potrivit asociaţiei.

La vânzările de autoturisme pe piaţa locală, top-ul pe mărci după zece luni este condus de Dacia (22.497 unităţi vândute, echivalentul a 32,7% din total), urmată de Volkswagen (7.223 unităţi/ 10,5%), Skoda (6.548 unităţi/ 9,5%), Ford (4.807 unităţi/ 7,0%), Renault (4.690 unităţi/ 6,8%) şi Opel (3.075 unităţi/ 4,5%).

Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna octombrie şi după zece luni, urmat de Dacia Sandero (locul 3 după zece luni), Dacia Duster (locul 2 după zece luni), Skoda Octavia (locul 4 după zece luni) şi Skoda Rapid (locul 7 după zece luni).

Din totalul producţiei consemnate în perioada ianuarie-octombrie, 283.529 unităţi (85%) au fost asamblate de Dacia, 45.876 unităţi (15%) de Ford şi 5 unităţi de Roman Braşov.

Volumele cele mai mari consemnate în perioada de referinţă au fost înregistrate de Dacia Duster (142.466 unităţi), urmată de Dacia Logan (68.767 unităţi), Ford B-Max (45.876 unităţi), Dacia Sandero (37.397 unităţi) şi Dacia Logan MCV (34.899 unităţi).

Cel mai exportat model în primele zece luni a fost Dacia Duster, cu 133.312 unităţi, urmat de Logan cu 57.781 unităţi şi Ford B-Max cu 45.796 unităţi.

Asociaţia arată că, după datele înregistrate în luna octombrie, se înregistrează un număr neîntrerupt de 16 luni consecutive de creştere a vânzărilor şi estimează că piaţa ar putea înregistra în 2014 un volum total de aproximativ 97.000 de autovehicule, din care 80.000 de autoturisme.

"Totuşi, aceste volume nu înseamnă în mod automat şi creşterea afacerilor, dacă ne uităm şi la datele comunicate de către INS. Potrivit INS, creşterea cifrei de afaceri în comerţul cu autovehicule după 9 luni din 2014 era de numai 4,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, comparativ cu plus 25,3% cât a fost creşterea numărului de unităţi vândute", se arată în comunicatul APIA.

Pe de altă parte, autovehiculele rulate din import continuă să intre în număr important în parcul naţional, în condiţiile în care nefiscalizarea acestui comerţ (TVA, impozite) rămâne un subiect
nerezolvat de câţiva ani, care favorizează importul de autovehicule second-hand în detrimentul celor noi, notează reprezentanţii asociaţiei.

"Faţă de această evoluţie a pieţei auto, dar ţinând cont şi de recenta Directiva UE 94/2014 privind dezvoltarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi, reiterăm necesitatea elaborării unui cadru legal care să stimuleze în mod real achiziţia de autovehicule care încorporează tehnologii avansate (emisii reduse de CO2, electrice, hibride sau care folosesc combustibili alternativi), orientate către eficienţă şi protecţia mediului, aceste autovehicule, nepoluante sau cu un grad redus de poluare, contribuind şi la creşterea gradului de siguranţă rutieră", se mai spune în comunicat.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici