Vânzările de Cyber Monday din SUA au crescut cu doar 8,1%, faţă de 17,5% în 2013

Vânzările de Cyber Monday au crescut cu numai 8,1%, faţă de 17,5% în urmă cu un an, potrivit datelor IBM, în condiţiile în care cumpărătorii s-au obişnuit să cumpere în mod curent online, în loc să fie atraşi de ofertele făcute într-o singură zi.

51 afișări
Imaginea articolului Vânzările de Cyber Monday din SUA au crescut cu doar 8,1%, faţă de 17,5% în 2013

Vânzările de Cyber Monday din SUA au crescut cu doar 8,1%, faţă de 17,5% în 2013 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Creşterea mai mică reflectă debutul mai timpuriu al sezonului de cumpărături de la sfârşitul anului, Amazon.com şi alţi retaileri online oferind discount-uri cu o săptămână înainte de Black Friday, când magazinele încep în mod tradiţional să facă reduceri, relatează Bloomberg.

Oamenii au început să cumpere online în mod frecvent, astfel că vânzările efectuate sâmbătă şi duminică au crescut cu 17% faţă de intervalul similar din 2013, potrivit IBM, care a început anul trecut să măsoare vânzările pe Internet de dinaintea Cyber Monday, ca reacţie a schimbării comportamentului cumpărătorilor.

"Vânzările de Black Friday şi Cyber Monday cresc încă puternic, dar oamenii au început să realizeze că este un sezon al cumpărăturilor. Ofertele apar tot timpul. Le actualizăm constant, pentru a menţine interesul", a declarat Soren Mills, director de marketing la retailerul online pentru electronice Newegg.

Încetinirea vânzărilor de Cyber Monday a avut loc chiar dacă Amazon, Ebay şi alţi retaileri online au redus din nou preţurile produselor electronice pentru a atrage cumpărătorii.

Cyber Monday este văzută de retaileri ca o oportunitate de a reduce pierderile, a arătat Sucharita Mulpuru, analist la Forrester Research in Cambridge, Massachusetts.

Mulpuru a adăugat că Black Friday devine tot mai irelevantă cu fiecare an, ea anticipând că vânzările online vor atinge în acest sezon 89 de miliarde de dolari.

Vânzările Ebay de Cyber Mondey au înregistrat cea mai mare creştere, de 19%, urmată de Amazon, cu 12%, potrivit ChannelAdvisor.

Wal-Mart Stores a anunţat că numărul comenzilor primite pe site-ul companiei au atins un nivel record, datorită ofertelor pentru tablete, televizoare şi jucării.

Vânzările de smartphone-uri şi tablete au reprezentat circa 20% din totalul tranzacţiilor online, în creştere cu 17% faţă de anul trecut, potrivit IBM.

Pe ansamblul pieţei americane de retail, vânzările totale înregistrate în weekend-ul prelungit de Black Friday au scăzut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 50,9 miliarde de dolari, de la 57,4 miliarde de dolari. Este pentru al doilea an consecutiv când are loc un declin al vânzărilor în weekend-ul de Black Friday, care era renumit pentru cozile lungi şi mulţimea îngheţată de oameni care aştepta discount-urile la electronice.

În acest an, mulţi cumpărători au optat să stea acasă. Federaţia Naţională a Retailerilor anticipa că 140,1 milioane de americani vor merge în magazine pe parcursul weekend-ului, dar numai 133,7 milioane au făcut acest lucru. De asemenea, federaţia prognozează o creştere de 4,1% a vânzărilor de retail în noiembrie şi decembrie, care ar fi cea mai bună performanţă după 2011.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici