Vânzările de PC-uri ale partenerilor Dell în România au crescut cu 19,5% în 2008, la 100.846 unităţi

Vânzările de PC-uri ale partenerilor Dell în România au crescut cu 19,5% anul trecut, la 100.846 unităţi, cea mai mare creştere, de 30,1%, fiind înregistrată pentru servere, a declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, directorul reprezentanţei Dell pentru România şi Bulgaria, Mihai Guran.

7 afișări

"Au existat creşteri pe toate segmentele, cea mai mare din punct de vedere procentual fiind pe segmentul serverelor, unde s-au livrat 2.797 unităţi, cu 30,1% mai mult faţă de 2007", a spus Guran, citând date furnizate de compania de analiză şi cercetare International Data Corporation (IDC).

El a adăugat că, în primele trei trimestre ale anului trecut, cea mai spectaculoasă evoluţie a fost pe segmentul notebook-urilor, cu o creştere de 90%, la 52.399 unităţi, faţă de 27.641 unităţi în perioada similară a anului anterior.

"Pe ultimul trimestru, însă, au fost înregistrate scăderi ale livrărilor din cauza contextului economic, care a determinat atât consumatorii individuali, cât şi o parte dintre firme să îşi amâne achiziţiile. În cazul Dell, scăderea numărului de unităţi faţă de ultimul trimestru din 2007 a fost de peste 30%", a precizat directorul reprezentanţei producătorului american Dell pentru România şi Bulgaria.

Cea mai mare pondere în volumul total al vânzărilor realizate de partenerii Dell pe piaţa românească, respectiv 68,5%, au avut-o notebook-urile, cu un total de 69.128 unităţi, faţă de 54.831 notebook-uri livrate în 2007.

Conform IDC, atât pe segmentul notebook-urilor, cât şi al serverelor, cota de piaţă a Dell, din punct de vedere al numărului de unităţi, a fost de peste 14%, iar pe segmentul desktop-urilor - 5%.

Având în vedere actualul context economic, directorul Dell România şi Bulgaria a subliniat că nu poate anticipa evoluţia pieţei PC-urilor.

"Am văzut că mulţi dintre clienţii noştri şi-au amânat, în ultima perioadă a lui 2008 şi în primele luni ale 2009, o parte a achiziţiilor de soluţii şi tehnologie IT, în aşteptarea unui context economic mai favorabil. Nu vedem o schimbare în sens pozitiv, în viitorul apropiat, a acestor evoluţii, deşi, în continuare, există soluţii şi tehnologii IT care pot contribui semnificativ la scăderea costurilor", a afirmat Guran.

La nivel de grup, Dell îşi propune să se focalizeze pe obiective pe care le poate controla, respectiv pe furnizarea de tehnologie de înalt nivel, servicii şi valoare adăugată, în acelaşi timp cu menţinerea costurilor sub control, pentru a menţine competitivitatea.

"Actualele condiţii de mediu economic sunt greu de influenţat şi ştim că atât clienţii, cât şi partenerii se confruntă cu acestea. (...) În România ne aşteptăm ca piaţa să se maturizeze în continuare şi sperăm să reuşim să consolidăm poziţia noastră aici, lucru care va trebui să se reflecte în creşterea ponderii de servere, storage si servicii", a subliniat Guran.

El a adăugat că, un alt obiectiv Dell este să răspundă în continuare cerinţelor clienţilor.

"În acest sens, un rol important îl va avea investiţia de peste trei milioane de dolari în infrastructura de servicii în România realizată anul trecut, care ne permite, în acest moment, asigurarea de servicii în mod unitar pe tot teritoriul ţării", a mai spus reprezentantul Dell.

La nivel mondial, Dell are un program de reducere al costurilor cu patru miliarde de dolari, pe o durata de doi ani, după ce iniţial prevedea reducerea costurilor cu trei miliarde de dolari în trei ani, obiectivul fiind menţinerii competitivităţii şi a poziţiei de lider în domeniul costurilor din industria IT.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici