Vânzările producătorilor de articole de lux, marcate de incertitudinile economice şi politice

Prada a înregistrat în primul semestru cel mai lent avans al vânzărilor din ultimii trei ani ca efect al cererii scăzute din unele ţări asiatice şi Europa, tendinţă înregistrată şi de alţi producători de bunuri de lux din cauza incertitudinilor economice şi politice, transmite Bloomberg.

98 afișări
Imaginea articolului Vânzările producătorilor de articole de lux, marcate de incertitudinile economice şi politice

Vânzările producătorilor de articole de lux, marcate de incertitudinile economice şi politice (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Veniturile producătorului italian de genţi de lux Prada au urcat cu 1%, la 1,75 miliarde de euro, în primele şase luni ale anului, uşor peste estimările analiştilor, de 1,74 miliarde de euro. În Europa, vânzările Prada au scăzut cu 1%, din cauza scăderii activităţilor în turism, în timp ce mediul economic dificil a dus la reducerea consumului, potrivit Bloomberg.

"Grupul a operat într-un mediu economic şi politic dificil, cu rate de schimb valutar nefavorabile şi o scădere generală a consumului. Compania va aplica un control riguros al costurilor, pentru protejarea marjelor de profit", a declarat directorul general al Prada, Patrizio Bertelli.

Italia a revenit în recesiune în trimestrul al doilea, în timp ce comenzile primite de fabricile germane au înregistrat cea mai mare scădere după 2011, din cauza încetinirii creşterii economice mondiale şi a tensiunilor politice, inclusiv legate de criza din Ucraina, care pun în pericol redresarea din zona euro.

Producătorii de articole de lux LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton şi Hermes International au înregistrat la rândul lor o creştere mai lentă a vânzărilor, provocată de consumul mai redus din Asia.

Prada a înregistrat o creştere de 19% a vânzărilor în Japonia şi de 14% în regiunea Americilor. În Hong Kong a avut loc o scădere de 6,9% a vânzărilor în luna iunie, al cincilea declin consecutiv.

LVMH a anunţat luna trecută scăderea profitului din operaţiuni continue cu 5% în primul semestru, din cauza declinului consumului în Asia, în special în China.

Hermes, producătorul genţilor Kelly, a raportat o creştere de 5,8% a vânzărilor în trimestrul al doilea, sub aşteptările analiştilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici