Veniturile Orange România au scăzut cu 18,1%

Veniturile Orange România au scăzut cu 18,1% în primele nouă luni, la 800 milioane de euro, de la 977 milioane de euro în perioada similară a anului trecut, în pofida creşterii numărului de clienţi, din cauza condiţiilor economice dificile şi a presiunilor competitive, a anunţat joi grupul Orange.

33 afișări
Imaginea articolului Veniturile Orange România au scăzut cu 18,1%

Veniturile Orange România au scăzut cu 18,1% în primele nouă luni

Orange România avea la finele lunii septembrie 10,694 milioane de clienţi, cu 4,7% mai mulţi decât cu 12 luni în urmă, se arată într-un comunicat al grupului francez de telecomunicaţii Orange.

Din numărul total de clienţi ai Orange, 2,236 milioane utilizează şi serviciile de internet mobil în bandă largă, în creştere cu 95% faţă de sfârşitul lunii septembrie a anului 2008, potrivit unui comunicat al Orange România.

Faţă de nivelul de 10,355 milioane de clienţi de la începutul acestui an, baza de utilizatori ai serviciilor Orange România a crescut cu 3,2%.

În trimestrul al treilea, încasările Orange România au scăzut cu 22,9%, la 269 milioane de euro, de la 349 milioane de euro în aceeaşi perioadă a lui 2008.

Veniturile Orange din România au fost afectate negativ şi de deprecierea cursului valutar leu/euro, se arată într-o prezentare ataşată raportului financiar trimestrial al grupului.

Numărul de clienţi ai companiei a crescut şi în perioada iulie-septembrie, de la 10,354 milioane de utilizatori la finele lunii iunie.

"Baza de clienţi a urmat o evoluţie ascendentă pe toate segmentele - prepay, servicii de voce pe bază de abonament şi servicii de date (...) Credem că prin inovaţie vom reuşi să răspundem aşteptărilor actuale ale clienţilor şi toate eforturile noastre se concentrează în această direcţie, deoarece ne dorim ca Orange să fie cel mai apreciat brand de telecomunicaţii din România", a declarat, în comunicat, directorul general executiv al Orange România, Thierry Millet.

Veniturile din România au continuat să fie afectate de mediul economic dificil şi presiunile competitive puternice, potrivit datelor prezentate de grupul francez.

Încasările grupului Orange în Belgia, Luxemburg, Elveţia, România, Slovacia şi Moldova au scăzut în primele nouă luni cu 5,4%, în principal din cauza declinului din România şi a măsurilor regulatorii nefavorabile. Excluzând impactul scăderii din România şi al măsurilor regulatorii, veniturile din aceste state ar fi crescut cu 2%, precizează Orange.

Venitul mediu anual pe utilizator al Orange România s-a plasat, în cele 12 luni încheiate la 30 septembrie, la 100 de euro, faţă de 122 euro în perioada similară finalizată la aceeaşi dată din 2008, respectiv 119 euro la nivelul anului trecut.

"Deşi indicatori precum traficul în reţea şi numărul de clienţi au revenit pe o curbă pozitivă, veniturile sunt în continuare sub presiunea generată de deteriorarea condiţiilor economice, de reglementări şi de diminuarea tarifelor ca masură de a răspunde necesităţilor clienţilor rezidenţiali şi business în perioada de criză economică", a adăugat Millet.

La nivel mondial, grupul Orange a înregistrat venituri de 38,14 miliarde euro în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 4,3% de la nivelul de 39,85 miliarde euro din perioada similară a anului trecut.

Profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor şi impozitelor, deprecierii şi a amortizării) s-a redus totodată cu 6,1%, de la 14,24 miliarde euro la 13,37 miliarde euro.

Încasările grupului francez au scăzut cu 6,4% în trimestrul al treilea faţă de perioada corespunzătoare din 2008, de la 13,55 miliarde euro la 12,68 miliarde euro, iar rezultatul EBITDA a coborât cu 8%, de la 4.95 miliarde euro la 4,55 miliarde euro, se mai arată în raportul Orange.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici