COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vremea tâlharilor

E clar că astfel de vremuri generează vrând-nevrând, reacţii dintre cele mai urâte din partea unor oameni. Alţii, dimpotrivă, îşi dovedesc omenia, empatia, solidaritatea. Momentele astea sunt bune şi ele, iată.

3949 afişări
Imaginea articolului COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vremea tâlharilor

COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vremea tâlharilor

Totuşi, parcă n-am avea nevoie de ele doar ca să ne dăm seama ”cine-i om şi cine-i câine”, vorba cântecului.
 
Căutam alcool sanitar pe care bineînţeles, nu-l găseam, când mi-a venit ideea s-o sun pe Geta, o veche cunoştinţă, proprietara unui mic magazin de cartier dintr-o zonă mărginaşă a Bucureştiului.
 
Povestea ei e foarte mişto, a fost demult, ”fată de oraş”, dar după 90, s-a ”privatizat” şi şi-a făcut o prăvălie. A fost şi-n puşcărie de vreo câteva ori, dar ceea ce mi-a rămas mie în cap despre ea este caracterul ei foarte tare. A fost demult, combinată cu un italian care a abandonat-o pe-aici, cu un copil în braţe. Clasic oarecum, pentru vremurile alea. Geta, nume de împrumut, evident, a găsit resursele, cele mai mai multe neortodoxe după cum v-am zis, pentru a-şi creşte copilul. Şi a reuşit ! Fi-su e inginer constructor şi are propria firmă în domeniu. O namilă de om cu un suflet cald, dar asta e altă poveste.
 
Revenind la alcool, cel sanitar evident, Geta îmi spune că are, aşa că mă duc să iau. Când plătesc, o văd pe femeie jenată. "Ce-ai, fată?", zic. Se uită la mine oarecum contrariată şi zice, "păi nu vezi jupâne, cât costă" ?! Mă uit ca prostu, degeaba. Habar n-aveam cât costă, dar totuşi, dacă tot m-a tras de mânecă, am realizat că cinşpe lei pentru 400 ml de spirt era mult. Care-i treaba, o întreb. Păi, au crescut preţul la aproape dublu. Mi-e târşă să mai primesc şi să vând, pentru că toţi clienţii mei sunt din cartier, mă cunosc şi îi cunosc. O să creadă că sunt eu bandită, când de fapt, tâlharii sunt ei, producătorii, distribuitorii, dracu’ să-i ia. ( scuzaţi, am citat ). Mai aflu că preţurile au crescut şi la multe alte produse, inclusiv sau mai ales, alimentare. Marii retaileri, nu sunt nici ei mai prejos. Par a profita şi ei din plin.
 
Atunci, am realizat că e vremea celor cunoscuţi în istorie ca ”îmbogăţiţi de război” şi am realizat brusc, că într-adevăr, ne aflăm într-un război. Atipic, asimetric, perfid şi insidios.
 
Înţelegem cu toţii că, de principiu, ne aflăm într-o economie de piaţă. Legea de bază e cea a cererii şi ofertei, raportul dintre ele generând în mod natural, preţul. Bine, ok, dar cred că asta e valabil în vremuri normale. Ori, noi suntem în stare de urgenţă de ceva timp deja, aproape două săptămâni. Îmi vine imediat în cap că există prevederi legale în materia situaţiilor excepţionale, care combat tendinţele speculative.
 
Mă grăbesc să ajung acasă şi să mă uit în lege. Bingo ! În Legea 21/1996, art. 4 al (3), se prevede explicit ” pentru sectoare economice determinate şi în împrejurări excepţionale, precum situaţii de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei, Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora.”
 
Păi ce să-nţelegem oameni buni, că deşi Guvernul poate, nu vrea ?! De ce, ar fi întrebarea... Poate, se găseşte cineva să ne răspundă.
 
Pân-atunci, hai totuşi, să cumpărăm de la Geta ”din colţ”, că-i de-a noastră...

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici