Accidentul aviatic din Milano. Pilotul a încercat să revină pe aeroportul de unde decolase

  • Apar noi informaţii despre accidentul aviatic de la periferia oraşului Milano.
  • Pilotul a menţionat turnului de control „o deviere din cauza vremii nefavorabile", dar ar fi încercat şi să revină pe aeroportul de unde decolase.
2437 afișări
Imaginea articolului Accidentul aviatic din Milano. Pilotul a încercat să revină pe aeroportul de unde decolase

Accidentul aviatic din Milano. Pilotul a încercat să revină pe aeroportul de unde decolase

O deviere de la traseu din cauza vremii nefavorabile. Este ultimul schimb de mesaje între pilotul avionului prăbuşit duminică la San Donato Milanese şi turnul de control de la Linate, de unde tocmai decolase aeronava cu opt persoane la bord, scrie La Stampa.

O frază care ar explica „devierea" de la traseul iniţial.

După decolare, avionul şi-a urmat corect traseul, trecând peste Idroscalo şi Segrate, apoi, în loc să continue spre sud, spre Sardinia, şi-a schimbat ruta. Această schimbare a declanşat un schimb de mesaje cu turnul de control, care a cerut explicaţii. Solicitarea pilotului, convenită cu turnul de control, a fost de „o deviere uşoară" din cauza vremii nefavorabile.

La aproximativ trei minute de la decolarea (la ora 13.04) de pe aeroportul Linate, aeronava, care ar fi trebuit să atingă o altitudine standard (conform indicaţiilor de pe ruta de plecare) de 5.000 de picioare, în timp ce se afla la o altitudine de aproximativ 3.500 - 4.000 de picioare, a continuat să vireze anormal spre dreapta, arată Centrul de control radar din Linate, care se ocupă de traficul pe cerul din nord-vestul Italiei.

Traseul planificat

La plecarea de la Linate, toate aeronavele se îndreaptă spre nord, iar apoi, dacă trebuie să meargă spre sud, virează la dreapta pentru un timp şi apoi merg spre sud.

În acest caz, aeronava a continuat să vireze la dreapta fără să meargă spre sud. Pilotul, magnatul român Dan Petrescu, a răspuns explicând că face o „deviere", pronunţând aparent „little deviation”, apoi a cerut şi ceea ce în jargonul tehnic se numeşte „vector", adică spaţiu şi coordonate pentru a se întoarce la aeroport.

Un „vector" a fost imediat indicat, însă pilotul nu a raportat care era problema şi, prin urmare, nu a fost primit niciun semnal de alarmă specific. În camera de control s-a înţeles imediat că avionul a cerut revenirea pe pistă, deoarece exista o urgenţă precum o problemă meteo sau o defecţiune la motor.

La mai puţin de un minut după ultima comunicare (între 30 şi 60 de secunde), avionul a dispărut de pe radar, ceea ce se întâmplă când un avion se prăbuşeşte.

Avionul de mici dimensiuni s-a prăbuşit cu motorul în flăcări, potrivit imaginilor şi relatărilor unor martori. O „cădere verticală" care nici măcar nu i-a dat timp pilotului să dea alarma la turnul de control.

Între timp, anchetatorii nu lasă nicio pistă neverificată. Verifică nu doar o eventuală defecţiune a motorului, care a luat foc înainte de impact, ci şi întreţinerea şi ultimele manevre efectuate de pilot.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici