Air France accelerează înlocuirea sondelor anemometrice ale avioanelor Airbus A330/340

Compania Air France a anunţat sâmbătă că accelerează programul de înlocuire a sondelor anemometrice Pitot instalate pe avioanele Airbus A330 şi A340, subliniind însă că nu porneşte de la premisa unei legături cu accidentul suferit de zborul AF 477 pe ruta Rio-Paris.

149 afișări
Imaginea articolului Air France accelerează înlocuirea sondelor anemometrice ale avioanelor Airbus A330/340

Air France accelerează înlocuirea sondelor anemometrice ale avioanelor Airbus A330/340 (Imagine din arhiva Mediafax Foto/AFP)

Air France a precizat că programul a demarat în data de 27 aprilie.

Compania franceză a afirmat că erorile de funcţionare a sondelor la avioanele A320, care absorb umiditate, au determinat Airbus să emită în septembrie 2007 o recomandare privind înlocuirea acestora. Air France a înlocuit deja sondele la modelele A320, însă nu şi la avioanele A340/330, deoarece nu au fost constatate incidente în cazul acestora.

Totuşi, începând din mai 2008, au fost înregistrate "incidente de pierdere a informaţiilor anemometrice în zbor de croazieră" la avioane A340 şi A330.

În urma unei analize efectuate în comun cu Airbus, compania a constatat că incidentele au avut loc din cauza "jivrării sondelor, problema dispărând după câteva minute", precizează comunicatul Air France.

După mai multe şedinţe tehnice cu reprezentanţi ai Airbus, Air France "a cerut o soluţie pentru reducerea sau eliminarea acestor incidente". Ca urmare, Airbus "a indicat că modelul (de sondă - n.red.) recomandat pentru A320 nu este conceput pentru prevenirea" incidentelor în cazul modelelor A330 şi A340, adaugă Air France.

"Testele de laborator efectuate în primul trimestru din 2009 au sugerat că noua sondă ar putea aduce o îmbunătăţire semnificativă în cazul jivrării la mare altitudine", precizează compania aeriană franceză, care propune "experimentarea în zbor, în condiţii reale".

Fără a mai aştepta însă testele, a decis "înlocuirea tuturor sondelor la flotila sa de aparate A330/340".

Biroul pentru anchete şi analize francez BEA a anunţat că, în cazul avionului prăbuşit în Atlantic, au fost constatate "incoerenţe" în ceea ce priveşte măsurătorilor de viteză, iar aparatul a transmis, în decurs de cinci minute, 24 de mesaje care semnalau diferite "anomalii", inclusiv decuplarea sistemului de pilotare automată.

Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legătura între Rio de Janeiro şi Paris, a dispărut în largul coastelor braziliene în noaptea de 31 mai spre 1 iunie, cu 228 de persoane la bord, printre care se afla şi o româncă. Motivele prăbuşirii aparatului, care înregistrase probleme tehnice, nu au fost clarificate încă.

Armata braziliană a anunţat sâmbătă că a recuperat trupurile neînsufleţite a doi pasageri, precum şi un fragment de aripă şi mai multe scaune ale avionului, dar şi obiecte personale aparţinând persoanelor aflate la bord.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici