Au fost descoperite fosilele strămoşului tigrului cu dinţi de sabie

• Fosilele unei creaturi neobişnuite cu dinţi de sabie, care a trăit în timpul celei mai grave extincţii în masă de pe Pământ, au fost descoperite în Africa de Sud.
  • Creatura, numită Inostrancevia, era un strămoş al mamiferelor, de mărimea unui tigru, dar cu aspect de reptilă.
  • Inostrancevia a reuşit să migreze 11.000 de kilometri pe supercontinentul Pangeea şi să devină un prădător într-un mediu diferit, înainte de a dispărea.
Imaginea articolului Au fost descoperite fosilele strămoşului tigrului cu dinţi de sabie

Sursa - Imagini generate de Midjourney

O echipă de cercetători a descoperit fosilele a două exemplare de Inostrancevia în 2010 şi 2011, în Bazinul Karoo din Africa de Sud. După ani de pregătire a fosilelor, cercetătorii au putut să studieze creatura în detaliu.

Inostrancevia face parte din grupul gorgonopsienilor, unii dintre primii prădători cu dinţi de sabie de pe planetă. Aceste animale au trăit acum 250 de milioane de ani, la sfârşitul erei permiane, când o serie de supervulcani din Eurasia au erupt şi au cauzat schimbări climatice catastrofale.

Planeta s-a încălzit şi oxigenul a scăzut în oceane şi atmosferă - iar aproximativ 90% din speciile de atunci au dispărut, pregătind scena pentru apariţia dinozaurilor.

Dar extincţia în masă permiană nu s-a produs peste noapte.S-a desfăşurat pe parcursul a unui milion de ani, determinând cercetătorii să numească evenimentul „Marea Moarte”.

Fosilele mari, inclusiv cranii, coaste, vertebre şi oase ale picioarelor, i-au surprins pe cercetători pentru că păreau să aparţină lui Inostrancevia, fosilele sale fiind găsite în Rusia.

Rezultatele cercetării au fost publicate luni în revista Current Biology, potrivit CNN

„Toţi marii prădători de la sfârşitul permianului din Africa de Sud au dispărut cu mult înainte de extincţia în masă de la sfârşitul permianului. Am aflat că această nişă a fost ocupată, pentru o perioadă scurtă, de Inostrancevia”, a declarat coautoarea studiului Pia Viglietti, cercetătoare ştiinţifică la Field Museum din Chicago, într-un comunicat.

„Fosilele în sine au fost destul de neaşteptate”.

Pentru ultimii 100 de ani, oamenii de ştiinţă credeau că Inostrancevia trăia doar în emisfera nordică şi că un alt grup de prădători strămoşi ai mamiferelor trăiau în emisfera sudică.

Trăind într-o perioadă de mare tulburare, Inostrancevia a reuşit să migreze 11.000 de kilometri pe supercontinentul Pangeea şi să devină un prădator într-un mediu diferit înainte de a dispunea definitiv.

Din el a evoluat Smilodonul, Tigrul cu Dinţi de Sabie,  care a trăit în America în timpul Pleistocenului (acum 2,5 milioane de ani) şi a dispărut acum 10.000 de ani.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.