Oraşele europene reduc numărul maşinilor după pandemia de coronavirus

  • Milano, unul dintre centrele urbane cele mai lovite de coronavirus, regândeşte strategia de transport
  • Oraşele lucrează la strategii pentru a permite revenirea în siguranţă la viaţa normală
  • Răspunsul lor ar putea furniza un plan internaţional pentru marea redeschidere
1619 afișări
Imaginea articolului Oraşele europene reduc numărul maşinilor după pandemia de coronavirus

Oraşele europene reduc numărul maşinilor după pandemia de coronavirus

Italia pare să fi atins vârful mortalităţii, cel puţin pentru primul val de Covid-19. Acum liderii din Milano şi alte centre urbane majore se uită la modul în care oamenii ar putea relua activitatea, socializarea şi părăsirea locuinţelor, deoarece pericolul infectării cu noul virus rămâne încă activ.

Cei care conduc oraşele italiene au ajuns la concluzia că obiceiurile de tranzit vor trebui schimbate. Mijloacele publice de transport în comun riscă să devină puncte fierbinţi pentru transmitere dacă sunt prea aglomerate.

În consecinţă, primarul din Milano, Beppe Sala, a declarat că oraşul intenţionează să îşi menţină capacitatea sistemului de metrou la mai puţin de două treimi din activitatea sa pre-pandemică. În locul celor 1,4 milioane de călători pe care i-a văzut zilnic, înainte de pandemie, va susţine o capacitate maximă de 400.000.

Pentru a menţine distanţa socială, autobuzele şi metroul vor avea marcate semne distinctive unde călătorii sunt obligaţi să aştepte. Dacă sistemul de transport public va depăşi numărul de pasageri iar acest lucru va face imposibil de respectat nivelul de distanţare impus, intrările în staţii vor fi închise temporar până la reducerea congestiei. Cei care pot lucra de acasă vor avea o anumită flexibilitate în rutina lor şi nu vor depinde de mijloacele de transport.

Milano se alătură mai multor oraşe din Europa care utilizează criza generată de coronavirus în scopul de a reevalua relaţia cu automobilele. Există o coorelaţie între poluarea aerului şi rata ridicată a mortalităţii cauzate de Covid-19. Nordul Italiei suferă la capitolul calităţii aerului. Oraşele care se confruntă cu boala sunt reticente în privinţa utilizării unor mijloace de transport care pun în pericol sănătatea din cauza poluării aerului.

Drept urmare, centrul oraşului va fi remodelat şi adaptat pentru pietoni şi biciclete. Maşinile vor avea permisiunea să intre cu o viteză limitată la 30 km/h.
Scopul este de a face traficul fluid în timp ce pietonii se pot deplasa în siguranţă.

Alte oraşe europene au luat măsuri similare. În Roma cetăţenii sunt încurajaţi să se deplaseze activ iar în Berlin benzile pentru biciclete se vor lăţi. Bruxelles-ul a mers mai departe şi a transformat centrul oraşului în zonă cu acces prioritar pentru pietoni şi biciclişti. Maşinile nu pot depăşi 20 km/h şi sunt obligate să acorde prioritate celor care se deplasează pe jos sau pe bicicletă. În Paris o întreagă reţea programată pentru ciclişti este în plină desfăşurare în defavoarea autoturismelor.

Nu este clar încă dacă aceste măsuri se vor menţine odată ce ameninţarea noului virus va înceta, dar rămân alternative inovative de răspuns pentru actuala criză.

Sursa foto: profimedia

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici