Prăbuşirea unui avion nipon de tip F-35, cel mai probabil cauzată de dezorientarea spaţială a pilotului/ Aeronava a plonjat în ocean cu o viteză de peste 1.000 de kmph

Prăbuşirea unei aeronave multirol de tip F-35A a Forţelor aeriene nipone, accident produs în luna aprilie în largul coastelor Japoniei, a fost cel mai probabil cauzată de o eroare de pilotaj, nu de o problemă tehnică, a anunţat Ministerul Apărării de la Tokyo, potrivit agenţiei Kyodo.

3830 afişări
Imaginea articolului Prăbuşirea unui avion nipon de tip F-35, cel mai probabil cauzată de dezorientarea spaţială a pilotului/ Aeronava a plonjat în ocean cu o viteză de peste 1.000 de kmph

Prăbuşirea unui avion nipon de tip F-35, cel mai probabil cauzată de dezorientarea spaţială a pilotului/ Aeronava a plonjat în ocean cu o viteză de peste 1.000 de km/h

Potrivit datelor analizate de Forţele aeriene nipone, în cursul unei misiuni de antrenament, pilotul avionului F-35 a primit ordin să coboare la o altă altitudine pentru a evita o aeronavă americană. Pilotul a răspuns calm la acestă cerere, însă a plonjat aproape cu viteza maximă în ocean, în apropierea bazei aeriene Misawa de pe insula Honshu.

Nu există semne că Akinori Hosomi, pilotul de 41 de ani al avionului, cu o experienţă de 3,200 de ore de zbor, ar fi încercat să se catapulteze. Se crede că Hosomi şi-a pierdut simţul orientării în cursul coborârii şi nici nu a realizat acest lucru, a transmis Ministerul Apărării din Japonia.

Avionul F-35 a coborât de la o altitudine de aproximativ 9.000 de metri cu o viteză peste 1.000 de km/h.

Cu doar 15 secunde înainte de a dispărea de pe radare, pilotul a comunicat pentru ultima oară cu turnul de control, dar în niciun moment Hosomi nu a indicat că aparatul de zbor ar avea probleme.

Japonia are în plan să achiziţioneze în total un număr de 147 de aeronave multirol F-35, preţul per aparat urcând pentru anumite variante la 140 de milioane de dolari, potrivit agenţiei Bloomberg.

Forţele americane au în dotare peste 320 de avioane F-35, însă Pentagonul şi firma producătoare, Lockheed Martin, continuă să depună eforturi pentru a soluţiona cele peste 900 de deficienţe identificate în cazul aparatului.

Potrivit unui studiu realizat în 2009 privind Forţele Aeriene nipone, publicat în jurnalul de Medicină Militară, dezorientarea spaţială este definită ca "o situaţie în care pilotul nu percepe în mod corect poziţia, atitudinea, altitudinea ori mişcarea avionului", relatează postul CNN.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici