Publicaţia germană Der Spiegel a suspendat doi editori în urma scandalului ştirilor false

Săptămânalul Der Spiegel a anunţat că suspendă doi editori după ce reporterul lor Claas Relotius a recunoscut că a falsificat sursele unor materiale publicate de revistă în ultimii ani.

787 afișări
Imaginea articolului Publicaţia germană Der Spiegel a suspendat doi editori în urma scandalului ştirilor false

Publicaţia germană Der Spiegel a suspendat doi editori în urma scandalului ştirilor false

Compania de presă a declarat că, pentru moment, contractele pe care publicaţia le are cu editorii Ullrich Fichtner şi Matthias Geyer au fost suspendate.

Suspendarea este valabilă până la finalul investigaţiei interne pe care publicaţia o întreprinde, a arătat într-o scrisoare redactorul şef al săptămânalului, Steffen Klusmann.

Reprezentantul publicaţiei a arătat că sunt serioase semne de întrebare în privinţa continuării colaborării cu cei doi. Primul dintre ei l-a descoperit pe Claas Relotius şi la recomandat revistei, cel de-al doilea l-a angajat şi a fost până de curând şeful său direct.

Der Spiegel a arătat săptămâna trecută că va depune o plângere împotriva lui Relotius pentru că există suspiciuni privind deturnarea unor fonduri din donaţiile destinate copiilor străzii din Siria. Relotius a negat acuzaţiile.

Reporterul Claas Relotius, care, în 2014, a primit titlul de jurnalistul anului din partea CNN, a recunoscut la începutul lunii decembrie că cel puţin 14 articole scrise de el au avut la bază interviuri care nu s-au întâmplat niciodată, inclusiv o convorbire prin telefon cu părinţii jucătorului de fotbal american Colin Kaepernick. Relotius şi-a dat demisia de la Der Spiegel, una dintre cele mai prestigioase publicaţii germane, cu sediul la Hamburg, după ce s-a descoperit că a comis o fraudă jurnalistică "masivă" timp de mai mulţi ani, au spus atunci reprezentanţii revistei săptămânale.

Reprezentanţii publicaţiei au indicat faptul că, din 2011, Relotius a contribuit cu aproximativ 60 de articole pentru versiunile tipărită şi online, iniţial ca liber-profesionist şi apoi ca angajat cu normă întreagă.

Cazul lui Relotius este "o pată neagră în istoria de 70 de ani a Der Spiegel", au mai spus reprezentanţii publicaţiei, care au explicat că au început să aibă bănuieli în ceea ce priveşte acurateţea materialelor jurnalistice furnizate de acesta în noiembrie.

Uniunea Jurnaliştilor din Germania a calificat cazul drept "cea mai mare fraudă jurnalistică de la publicarea jurnalelor lui Hitler". Ei au făcut referire la nişte presupuse jurnale ale dictatorului publicate de revista germană Stern în 1983, despre care s-a aflat ulterior că sunt false.

Fraude similare au fost comise de jurnalişti precum Jayson Blair, de la The New York Times, Christopher Newton, de la The Associated Press, şi Janet Cooke, al cărei articol fals, publicat în 1980, despre un copil dependent de heroină, a adus publicaţiei The Washington Post un premiu Pulitzer.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici