14 artişti solo şi 13 formaţii cunoscute din România şi-au întrebat fanii cum reacţionează la publicitatea din clipurile muzicale şi de pe Facebook. Ce a răspuns publicul

Social media, în special Facebook şi YouTube, au devenit medii esenţiale în comunicarea artiştilor cu fanii lor. Este însă ecuaţia artist-fani-publicitate fezabilă în social media? Care este reacţia consumatorilor la apariţia brandurilor? Ce asteptări au fanii de la experienţa lor pe paginile de Facebook ale vedetelor? Sau atunci când văd un nou videoclip muzical pe YouTube?

1034 afișări
Imaginea articolului 14 artişti solo şi 13 formaţii cunoscute din România şi-au întrebat fanii cum reacţionează la publicitatea din clipurile muzicale şi de pe Facebook. Ce a răspuns publicul

14 artişti solo şi 13 formaţii cunoscute din România şi-au întrebat fanii cum reacţionează la publicitatea din clipurile muzicale şi de pe Facebook. Ce a răspuns publicul

Un studiu realizat Quantix Marketing Consulting la comanda ThinkDigital şi Hit Yourself Consulting, studiu care va fi prezentat în detaliu joi, la ICEEfest, arată că fanii sunt mult mai puţini reticenţi la mesajele publicitare decât s-ar putea crede.

Astfel, conform cercetării, doar 14% sunt deranjaţi de reclamă în clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube. Segmentul 12-18 ani este chiar şi mai receptiv la mesaje bine construite: 32% spun că nu îi deranjează deloc mesajee comerciale pe care le văd pe Facebook sau în clipurile de pe Internet unde apar artiştii lor preferaţi.

Mai mult, 1 din 3 adolescenţi cred ca e ok ca artiştii să fie promovaţi de branduri şi ca aceştia să promoveze branduri. Aproape jumătate apreciază brandurile care le susţine artistul favorit.

Categoriile percepute de public ca fiind cele mai apropiate de artişti sunt muzica şi accesorii muzicale (56% considera normale mesajele publicitare pe acest subiect), fashion şi ascesorii de îmbrăcăminte (46%), timp liber, localuri, restaurante (43%) şi gadgets (37%). Studiul arată ca şi alte categorii precum auto, telecom, alimente sau băuturi pot capitaliza pe comunicarea online în astfel de platforme sociale ale vedetelor fiind însă foarte importanta asocierea cu anumiti artişti sau formaţii şi adaptarea comunicării atât la target, cât şi la mediu.

Mai mult de 1 mesaj comercial pe zi pare dincolo de limita pe care fanii şi-o doresc. Dar 45% sunt ok cu ideea de  a vedea 1, maxim 5 mesaje comerciale pe săptămână.

Peste 4000 de repondenţi au răspuns chestionarului Quantix, plasat online, în perioada 20-28 mai 2014. Invitaţia de participare a fost plasată pe paginile de Facebook a 27 vedete din România, 14 artisti solo şi 13 formaţii.

“Culegerea datelor de la bazele de fani de pe Facebook nu a ridicat nicio problemă. Aceştia se aflau într-un mediu în care sunt deschişi comunicării şi, fiind pe pagina unei vedete, dorinţa de interacţiune este sporită. În plus, după cum ne arată rezultatele, este loc aici şi pentru branduri, în măsura în care vor comunica prietenos şi adaptat”, spune Cosmin Nae, fondator Quantix Marketing Consulting.

Sondajul va fi prezentat şi analizat în detaliu joi, în prima zi de ICEEfest, festivalul care aduce la Bucureşti marile branduri şi companii ale industriei online globale, într-un panel la care vor lua parte Cosmin Nae, Founder, Quantix Marketing Consulting, Dragoş Nichifor (Grasu XXL – Okapi Sound), Adrian Sina (Akcent) şi Călin Goia (Voltaj). Moderator va fi Florin Grozea (Hit Yourself Consulting).

Detalii despre festival se găsesc pe site-ul oficial, www.iceefest.com

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici