20 minutes şi Closer, condamnate pentru publicarea fotografiei cu Carla Bruni goală

Publicaţiile 20 minutes şi Closer au fost condamnate să plătească despăgubiri unor fotografi, pentru că au publicat, fără permisiunea lor, una din instantaneele realizate de ei înfăţişând-o pe Carla Bruni-Sarkozy goală, cu câteva zile înainte de mariajul acesteia, informează Le Parisien.

46 afișări
Imaginea articolului 20 minutes şi Closer, condamnate pentru publicarea fotografiei cu Carla Bruni goală

20 minutes şi Closer, condamnate pentru publicarea fotografiei cu Carla Bruni goală

Fotografia, care a fost făcută înainte de mariajul acesteia cu preşedintele francez Nicolas Sarkozy, o prezenta pe actuala primă doamnă a Franţei purtând doar nişte cizme lungi, negre, din piele şi un inel pe mâna stângă, despre care presa a scris că ar fi fost o verighetă.

Potrivit sursei citate, imaginile, care au fost publicate şi în ediţia pe februarie a revistei pentru bărbaţi DT, au fost realizate în martie 2007 de Inez Van Lamsweerde şi Vinoodh Matadin pentru revista de modă Vogue, în cadrul unui interviu "fără secrete" dedicat cântăreţei şi intitulat "Carla Bruni à nu".

Pe 28 ianuarie 2008, la cinci zile după căsătoria lui Bruni cu preşedintele Nicolas Sarkozy, cotidianul gratuit 20 minutes şi revista Closer, editată de Mondadori, au publicat unul dintre clişeele respective, fără a avea permisiunea de a face acest lucru şi fără a indica numele autorilor fotografilor sau al agentului exclusiv al acestora, compania americană Art and Commerce.

În două decizii luate pe 6 iunie, tribunalul din Paris a apreciat că publicaţiile "au adus atingere drepturilor patrimoniale şi morale" ale autorilor fotografiilor.

Respingând argumentele ziarelor, instanţa a apreciat că reproducerea fotografiei Carlei Bruni "a depăşit simpla relatare a evenimentului de actualitate reprezentat de zvonul căsătoriei sale cu Nicolas Sarkozy".

Compania 20 Minutes a fost condamnată la plata unor despăgubiri în valoare de 50.000 de euro autorilor fotografiei şi agentului lor. Mondadori et Visual Press Agency, un site care a publicat şi el fotografia, au fost condamnate să plătească, împreună, suma de 65.000 de euro.

Mondadori, societatea care editează revista Closer, a mai fost condamnată, în ianuarie 2008, la plata unor despăgubiri în valoare de 30.000 de euro către Cécilia Sarkozy, pentru că a publicat, în ediţia din 21 ianuarie, fotografii cu aceasta în costum de baie, alături de poza Carlei Bruni.

Tribunalul din Nanterre (Hauts-de-Seine) a recunoscut vinovăţia societăţii Mondadori, care a adus atingere dreptului la imagine şi la viaţă privată al fostei soţii a preşedintelui francez Nicolas Sarkozy.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici