- Home
- Life-Inedit
- (17.09.2017, 08:15)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un fost angajat Google dezvăluie cum sunt MANIPULAŢI utilizatorii reţelelor sociale: Scopul suprem este să câştige pentru cât mai mult timp atenţia utilizatorilor şi să le PROVOACE acestora cele mai revoltătoare reacţii
Tristan Harris, fost etician de design pentru Google a vorbit în cadrul unei conferinţe TED despre cursa în care se află website-urile şi reţelele sociale precum Facebook, Instagram, Snapchat, pentru a ne capta atenţia pentru cât mai mult timp. Tehnicile folosite de aceştia sunt ieşite din comun iar oamenii sunt persuadaţi tot mai mult clipă de clipă, prin fiecare „posibilitate” nouă oferită de o aplicaţie.
5704 afișări
Un fost angajat Google dezvăluie cum sunt MANIPULAŢI utilizatorii reţelelor sociale: Scopul suprem este să câştige pentru cât mai mult timp atenţia utilizatorilor şi să le PROVOACE acestora cele mai revoltătoare reacţii
Tristan Harris, fost etician de design pentru Google a vorbit în cadrul unei conferinţe TED despre competiţia în care se află website-urile şi reţelele sociale precum Facebook, Instagram, Snapchat, pentru a ne capta atenţia pentru cât mai mult timp. Tehnicile folosite de aceştia sunt ieşite din comun, iar oamenii sunt persuadaţi tot mai mult clipă de clipă, prin fiecare „posibilitate” nouă oferită de o aplicaţie, potrivit Ziarul Financiar.
„Când vorbim despre tehnologie, o privim de parcă este un cer albastru şi infinit spre care putem ţinti în orice direcţie. Dar vreau să vă spun că merge într-o direcţie foarte specifică. Există un scop ascuns în spatele întregii tehnologii care ne este oferită, iar acel scop vine ca o cursă crâncenă între giganţii din social media pentru atenţia noastră. Orice site, orice politician, orice campanie, ştiri, sporturi, jocuri, tot ce urmărim are un singur scop: un procentaj cât mai mare din atenţia noastră”.
TITLURILE ZILEI
-
-
ieri, 20:22
• Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
ieri, 15:47
-
ieri, 18:03
-
ieri, 14:37
• Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
ieri, 14:24
• Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
ieri, 13:24
• NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
-
ieri, 12:46
• „Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai mari
-
ieri, 12:44
-
ieri, 11:07
• Tancurile Abrams donate de americani nu sunt folosite de ucraineni din cauza dronelor ruseşti
-
ieri, 10:23
-
ieri, 09:55
-
ieri, 09:40
• Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost reţinut
-
ieri, 09:33
-
ieri, 22:05
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. SUA anunţă încă 6 miliarde de dolari ajutor militar pentru Kiev / Ucraina distruge un elicopter militar rusesc pe aeroportul Ostafievo din Moscova / Putin arestează un jurnalist de la Forbes / Corpurile a 140 de ucraineni morţi, returnate familiilor
-
ieri, 14:23
Harris menţionează că fiecare notificare pe care o vezi îţi ocupă un loc în minte şi îţi fură atenţia. Eşti programat să ai gânduri pe care nu le-ai fi avut în mod voluntar. „Chiar dacă închizi notificarea fără să te uiţi la ea, o frântură din mintea ta păstrează curiozitatea legată de conţinutul acesteia”.
Acesta explică singurul mod de a obţine cât mai multă atenţia, acela fiind studiul asupra psihologiei umane. Există foarte multe tehnici folosite de marile reţele pentru a-şi păstra utilizatorii activi.
„Dacă eşti Youtube, spre exemplu, foloseşti Autoplay şi astfel oamenii ascultă de multe ori şi următoarea melodie. Dacă eşti Netflix şi vezi asta, te gândeşti că îţi scade cota de piaţă, aşa că foloseşti funcţia de Autoplay pentru a le arăta clienţilor următorul episod chiar când s-a terminat cel pe care îl vizionează. Iar dacă eşti Facebook, te gândeşti că lucrurile astea îţi scad toate cotele de piaţă şi decizi să foloseşti Autoplay pentru toate materialele video din News feed chiar fără ca utilizatorul să acceseze acele materiale”.
În Statele Unite, Snapchat este cea mai utilizată aplicaţie pentru copii şi adolescenţi, care o anumită particularitate, accea de a le arăta utilizatorilor câte zile la rând şi-au transmis două persoane imagini prin aplicaţie, scrie Ziarul Financiar.
Astfel, ei le-au oferit oamenilor ceva fictiv, ce nu doresc să piardă. Ceva doar al lor. „Este demonstrat că atunci când pleacă în vacanţe, copiii le dau parola lor de Snapchat prietenilor pentru a le menţine fluxul de conversaţie constant. Ajung chiar şi în ziua 150, sau 200 şi nu vor să piardă performanţa. Adolescenţii ajung să-şi trimită toată ziua poze cu pereţi, tavane, flori, sau orice altceva, doar pentru a-şi păstra recordul. Nici măcar nu este o conversaţie reală”.
Mulţi părinţi compară fenomenul cu bârfitul la telefon pe care îl practicau ei acum 20 de ani, însă Harris spune că nu este o comparaţie bună. „Atunci nu existau între voi 100 de oameni care stăteau în faţa ecranelor, care cunoşteau la perfecţie psihologia umană şi făceau tot posibilul să creeze o legătură artificială între voi. Acum există”.
Dacă toate aceste dezvăluiri stârnesc revoltă, specialistul spune că asta este chiar mai profitabil pentru reţelele sociale. „Cu atât mai bine, pentru că oamenii revoltaţi vor să împartă această revoltă şi în faţa altor oameni. Nu spun că o face cu intenţie, dar dacă Facebook ar avea de ales între a-ţi arăta un News feed calm şi unul cu nuanţe scandaloase, va alege să ţi-l arate pe cel de-al doilea”.
Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe