"Apă de foc" la desert? Un brand chinezesc de băuturi spirtoase lansează îngheţata infuzată cu lichior foarte tare

  • Moutai, o băutură spirtoasă clară şi puternică, renumită pentru gustul său incredibil de puternic, este cunoscută ca fiind băutura preferată de mulţi politicieni şi oameni de afaceri chinezi care doresc să-şi impresioneze colegii.
  • Prestigiosul brand speră să atragă o piaţă mai tânără prin lansarea primului său magazin de îngheţată Moutai, care vinde dulciuri infuzate cu această băutură tare, care are 53% alcool.
1958 afișări
Imaginea articolului "Apă de foc" la desert? Un brand chinezesc de băuturi spirtoase lansează îngheţata infuzată cu lichior foarte tare

Sursa foto: Twitter

Primul magazin de îngheţată Moutai Ice Cream a fost deschis pe 19 mai în holul Hotelului Internaţional Moutai din oraşul Zunyi, în sud-vestul provinciei Guizhou. Grupul Kweichow Moutai, care produce această băutură spirtoasă, îşi are sediul în această localitate.

Moutai este cel mai scump tip de baijiu, care este adesea denumit "spirtul naţional" al Chinei. Se bea aproape exclusiv în ţară, dar este totuşi cel mai consumat lichior tare din lume. Este servit la aproape toate ocaziile festive din întreaga ţară, de la recepţii de nuntă la banchete de afaceri.
 
În timp ce cele mai ieftine sticle de baijiu costă doar 1 dolar în magazinele de proximitate din China, o sticlă de 500 până la 700 de mililitri de Moutai costă de obicei de la 223 de dolari, până la peste 2.390 de dolari, pentru vinurile rare. În 2021, o ladă rară de Moutai s-a vândut cu peste 1 milion de dolari la Londra, cel mai mare preţ plătit vreodată la o licitaţie pentru un singur lot al acestei băuturi spirtoase în afara Chinei, potrivit CNN.

Ce gust are?

Având în vedere că gustul puternic al Moutai i-a adus porecla de "apă de foc", mulţi oameni din China au fost curioşi să afle ce gust ar putea avea o îngheţată aromată cu acest lichior.
 
Se pare că magazinul de îngheţată va introduce 14 arome de îngheţată cu infuzie de Moutai, inclusiv matcha, ciocolată şi prune verzi, cu preţuri cuprinse între6 dolari şi peste 15 dolari pe porţie.
 
Cei care au încercat deja îngheţata o descriu ca având "o aromă uşoară de Moutai", potrivit rapoartelor presei locale.
 
Distilat din sorg şi orez, un lot de Moutai trece prin opt runde de fermentaţie subterană pe parcursul unui an, un proces care conferă spirtului o aromă aproape savuroasă, asemănătoare cu cea a sosului de soia. Notele de ciuperci, caramel şi ierburi amare se adaugă la aroma uimitor de bogată.
 
Magazinul se va deschide oficial pe 29 mai, dar deocamdată sunt disponibile două arome de îngheţată Moutai: îngheţata Moutai originală şi îngheţata Moutai de vanilie.
 
Îngheţata Moutai este mai scumpă decât Haagen-Dazs, fără îndoială cel mai faimos brand de îngheţată din China. Dar, în timp ce mărci precum Haagen-Dazs oferă opţiuni de distribuţie prin lanţuri frigorifice, deocamdată îngheţata Moutai poate fi savurată doar în magazinul emblematic.
 
Acest lucru i-a lăsat pe gurmanzii din întreaga ţară să tânjească după o degustare a îngheţatei cu aromă de baijiu.
 
Se pare că îngheţata Moutai se va transforma într-un buzz. Nu-mi pot permite băutura, dar cu siguranţă îmi pot permite o îngheţată. Trebuie să o încerc cândva", se arată într-o postare pe platforma chineză de microblogging de tip Twitter, Weibo.
 
Deoarece conţine o concentraţie de alcool de 3%, echipa de cercetare şi dezvoltare îi sfătuieşte pe consumatori să nu conducă după ce o consumă, iar minorii nu au voie să o cumpere.
 
Moutai nu este primul brand care se aventurează puţin cu spiritul naţional al Chinei. Pizza cu infuzie de baijiu şi ursuleţi de gumă au ajuns deja pe piaţă, în timp ce un bucătar din Beijing a inventat o prăjitură cu baijiu prăjit.
 
Distilatorul de lichioruri Kweichow Moutai este acum a doua cea mai valoroasă companie chineză listată la bursă, cu o capitalizare de piaţă de peste 338 de miliarde de dolari.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici