Black Friday, cum a apărut evenimentul anual şi care este povestea numelui

  • Anual, oamenii din întreaga lume sunt nerăbdători să prindă ofertele de Black Friday, care să răspundă nevoilor lor.
  • Însă puţini ştiu cum a apărut ideea acestui eveniment anual şi cum a primit numele de Black Friday.
472 afișări
Imaginea articolului Black Friday, cum a apărut evenimentul anual şi care este povestea numelui

Black Friday, cum a apărut evenimentul anual şi care este povestea numelui

Totul a început cu doi bancheri de pe Wall Street, Jim Fisk şi Jay Gould. Cei doi au cumpărat  cantitate semnificativă de aur în SUA,  în speranţa creşterii preţului global şi pentru a-l vinde cu profituri uriaşe.

În schimb, vineri, 24 septembrie 1869, în ziua denumită ulterior Black Friday, piaţa aurului din SUA s-a prăbuşit şi acţiunile lui Fisk şi Gould au semănat faliment pe Wall Street.

Ani mai târziu, Black Friday şi-a căpătat semnificaţia actuală, iar pentru americani, această zi are o dată clară: e vinerea care urmează după Ziua Recunoştinţei. Astfel, oamenii se trezesc după masa festivă şi se îndreaptă spre magazinele fizice, dar şi virtuale.

În ultimii doi ani, în care pandemia de coronavirus a întors lumea cu susul în jos, shopping-ul online a devenit o necesitate.

Ofiţerii de poliţie din Philadelphia au fost primii care au asociat Black Friday cu momentul de după Ziua Recunoştinţei. Acest lucru se întâmpla în 1950, când un val de suporteri au venit în oraş pentru un meci, blocând traficul şi provocând haos general. Poliţiştii nu şi-au putut lua liber, lucrând în ture întregi şi obositoare pentru a controla prăpădul din acea Black Friday.

Ulterior, numele s-a răspândit, iar comercianţii au transformat totul în avantajul lor. Aşa că, astăzi, Black Friday este cel mai mare eveniment de cumpărături din SUA, zi în care magazinele reduc preţurile pentru a spori profiturile şi a da startul sezonului festiv.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici