- Home
- Life-Inedit
- BUCUREŞTI, (26.08.2013, 12:12)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât de important este Internetul pentru români atunci când vor să cumpere ceva
Şapte din zece români spun că internetul a devenit un instrument foarte util în decizia de a cumpăra un produs, iar 44% menţionează că reţelele sociale au devenit o sursă importantă de informaţii pentru a face cele mai bune alegeri de produse, potrivit unui studiu realizat de GfK România.
![Imaginea articolului Cât de important este Internetul pentru români atunci când vor să cumpere ceva](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/4728/11271778/1/internet-andrei-michailov.jpg?width=560)
Cât de important este Internetul pentru români atunci când vor să cumpere ceva (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)
"Accesarea site-urilor de comparare a preţurilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor şi a recenziilor altor cumpărători, schimbul de informaţii din reţelele sociale, toate acestea sunt activităţi desfăşurate din ce în ce mai mult în vederea luării celei mai bune decizii de cumpărare, care să aducă cea mai mare valoare cumpărătorului", a declarat, într-un comunicat, Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.
În afară de mediul online, treptat se dezvoltă şi alte medii de interacţiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump anunță că se întoarce în Pennsylvania pentru un miting „mare și frumos”, după tentativa de asasinat: „Ce zi o să fie!”
-
Adrian Sârbu: Problema lui Trump este zâmbetul Kamalei Harris. Ce e mai frumos decât un zâmbet de femeie?
-
E oficial – Au început Jocurile Olimpice de la Paris 2024 – Nadia Comăneci şi Rafa Nadal, purtători ai torţei olimpice
-
Kamala Harris câştigă teren în sondaje, în timp ce Trump încearcă să o eticheteze drept marxistă
Potrivit GfK, în prezent smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri (44% dintre deţinătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele şase luni), pentru a căuta informaţii şi recenzii (42%) şi pentru a localiza magazine (42%), dar a început să fie utilizat şi pentru verificarea disponibilităţii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).
"Dacă până nu de mult magazinele şi mediile tradiţionale de comunicare erau principalele surse de informare în vederea luării deciziei de cumpărare, în prezent Internetul este utilizat pe scară largă. (...) În acest mediu în care cumpărătorul este mult mai conştient de instrumentele pe care le are la îndemână şi mai implicat în procesul de cumpărare, utilizând tot mai multe pârghii pentru a maximiza valoarea pe care o obţine, devine tot mai dificil pentru producători şi pentru retaileri să păstreze un nivel de loialitate ridicat", se menţionează în studiu.
În România, penetrarea Internetului a crescut constant în ultimii ani, atingând 53% la nivel naţional şi 63% la nivel urban în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani în aprilie 2013.
În acelaşi timp, apetitul românilor pentru tablete şi smartphone-uri este în continuă creştere, smartphone-urile ajungând la o pondere de 25% din totalul pieţei de telefoane mobile în unităţi în 2012, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape cinci ori, arată GfK.
Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populaţia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 şi 45 de ani. Cercetarea a fost desfăşurată online pe un eşantion de 600 de respondenţi.
![](https://media.alephnews.ro/2024/07/trump-neta.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22444333/1/via-transilvanica.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21335/22384188/1/bere-la-pet-83893508-xl.jpg?width=110)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](https://media.alephnews.ro/2024/07/paris-olympics-2024-sportstiger-1675430650264-original.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22444333/1/via-transilvanica.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5852/22433921/1/polina-rytova-pj6zv6ih1ay-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2024/07/https-wwwcancanro-wp-content-uploads-2024-07-andrei-versace-2-2-1722015985.jpg?width=200)
CANCAN.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2024/07/2-main-1721979523.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=11271778&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe