Compania Sky pune în practică o "decizie inevitabilă": va bloca accesarea conţinuturilor pornografice online printr-un filtru prestabilit

Compania Sky, un gigant în domeniul internetului, va bloca accesarea "conţinuturilor pentru adulţi" prin intermediul unui filtru prestabilit, pentru toţi clienţii săi noi, au anunţat reprezentanţii săi, citaţi de bbc.com.

597 afişări
Imaginea articolului Compania Sky pune în practică o "decizie inevitabilă": va bloca accesarea conţinuturilor pornografice online printr-un filtru prestabilit

Compania Sky va bloca accesarea conţinuturilor pornografice online printr-un filtru prestabilit (Imagine: Ana Poenariu/ Arhiva Medafax Foto)

Compania Sky afirmă că această decizie va avea ca efect "o utilizare mult mai amplă a filtrelor utilizatorilor", însă clienţii companiei vor beneficia în continuare de posibilitatea de a le elimina, dacă doresc acest lucru.

În 2012, prim-ministrul britanic David Cameron a spus că pe utilizatorii de internet îi aşteaptă "o decizie inevitabilă", referitoare la activarea sau dezactivarea unor astfel de filtre antipornografice.

Decizia a fost însă aspru criticată de activiştii care militează pentru libera circulaţie a informaţiilor pe internet.

Compania Sky şi-a lansat propriul filtru de conţinut online, Broadband Shield, în noiembrie 2013, dar, după un an, doar 3% din totalul clienţilor săi de la acea vreme optaseră pentru activarea acestuia.

În ianuarie 2015, Sky a expediat un e-mail clienţilor care s-au abonat la serviciile sale de internet înainte de noiembrie 2013, întrebându-i dacă doresc să achiziţioneze şi să activeze filtrul Broadband Shield.

Acest filtru a fost în mod automat introdus şi activat de companie pentru toţi clienţii care nu au răspuns la acel e-mail.

Sky spune că 62% dintre clienţii săi care au fost informaţi în legătură cu această "decizie inevitabilă" au preferat să păstreze, în anumite grade, un anumit control parental asupra conţinuturilor online de care beneficiau.

De acum înainte, compania va activa în mod prestabilit filtrul Broadband Shield pentru toţi clienţii săi noi, începând din 2016. Clienţii actuali care nu au fost invitaţi încă să îşi exprime opţiunea în legătură cu activarea acestui filtru vor primi în curând un e-mail în acest sens.

Toţi marii furnizori de internet din Marea Britanie s-au pus de acord pentru a-şi pune clienţii în faţa acestei "decizii inevitabile".

Compania Sky s-a bucurat de cel mai mare sprijin din partea clienţilor, deoarece 30% - 40% din totalul acestora au fost de acord ca filtrul respectiv să rămână activat.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici