FOCUS: Pantofi de firmă, plimbări cu telecabina, călătorii virtuale şi zâmbete de copii la Expo 2010

Imagini proiectate pe pereţi, mişcare continuă, forme fanteziste şi culori atrăgătoare caracterizează pavilioanele ţărilor şi organizaţiilor prezente la Shanghai, toate făcând apel la tradiţie şi exprimându-şi în mii de idei fanteziste viziunea despre viitor.

87 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Pantofi de firmă, plimbări cu telecabina, călătorii virtuale şi zâmbete de copii la Expo 2010

FOCUS: Pantofi de firmă, plimbări cu telecabina, călătorii virtuale şi zâmbete de copii la Expo 2010 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Italia şi-a întâmpinat vizitatorii cu modă şi pantofi de firmă, cu maşini de epocă şi cu o motocicletă de curse. Întins pe o suprafaţă generoasă, dotat cu scări rulante şi încăperi vaste, pavilionul italian - City of man - pare a fi mai degrabă un muzeu care îmbină armonios trecutul cu prezentul şi tradiţionalul cu modernismul.

Germanii, al căror pavilion este situat în apropierea celui italian, au pus accentul pe echilibru. Ei au răspuns temei EXPO 2010 - "Better City, Better Life" - cu un "Balancity" - un mesaj despre proporţiile care trebuie păstrate în toate aspectele vieţii, zi de zi. Germanii, cu un pavilion întins pe 6.000 de metri pătraţi şi cu un staff format din aproximativ 400 de persoane, s-au prezentat la Shanghai drept un popor inovator dar şi ataşat de propriile tradiţii. Vizitatorii au fost invitaţi să privească aspecte ale vieţii urbane, tuneluri şi porturi create cu ajutorul unor rampe mobile şi al imaginilor proiectate pe pereţi, precum şi improvizaţii ingenioase care ilustrează grădini formate din imagini tridimensionale, fabricile germane, dar şi distracţia din cluburi. Pavilionul german a avut în primele câteva zile zeci de mii de vizitatori, organizatorii aşteptând un aflux zilnic de 45.000 de persoane. La orele prânzului, când temperatura depăşise 30 de grade Celsius la Shanghai, pavilionul german a mai avut un avantaj: scări foarte mari amplasate la intrare unde vizitatorii chinezi s-au odihnit, au mâncat şi, unii dintre ei, au şi dormit câteva minute.

Francezii şi-au etalat, la EXPO 2010, "şarmul şi senzualitatea". Având un pavilion dreptunghiular acoperit de o "dantelă" din oţel şi pe Alain Delon, aflat la Shanghai, drept ambasador la expoziţie, francezii au ales să prezinte "City of sensuality" - modă, artă, grădinile palatului Versailles, dar şi o poveste de dragoste finalizată cu o nuntă.

Mult mai pragmatici, elveţienii le-au arătat vizitatorilor chinezi Alpii şi le-au oferit - spre încântarea celor prezenţi - o plimbare cu telecabina, desigur una de mici dimensiuni, în timp ce danezii le-au oferit vizitatorilor şansa unei plimbări cu bicicleta.

Spania are, la rândul ei, un pavilion impresionant. Cu pereţii creaţi din 8.524 de beţe şi nuiele, pavilionul Spaniei a prezentat tema "From the City of our parents to the city of our children". Spaniolii şi-au prezentat tradiţiile şi originile pe ritmuri de flamenco şi cu imagini proiectate pe pereţii standurilor din pavilion. Le-au arătat, apoi, vizitatorilor, evoluţia urbană şi le-au propus, la final, să vadă viitorul prin ochii copiilor lor într-o sală imensă cu sute de fotografii de copii proiectate pe diverse materiale, dar şi cu o statuie a unui bebeluş cu care toată lumea a dorit să se fotografieze. Spaniolii au de asemenea în pavilion un restaurant tradiţional cu o capacitate de 300 de persoane.

Polonia a zâmbit la Expo Shanghai, unde pavilionul său chiar a purtat acest nume "Poland is smiling". De culoare albă şi cu o arhitectură futuristă, pavilionul Poloniei a prezentat o imagine abstractă, încărcată de lumini şi imagini proiectate direct pe pereţi, însoţite de muzică. Polonezii au avut la ieşirea din pavilion un magazin cu bijuterii de chihlimbar.

Un magazin au şi ruşii în pavilionul lor, unde au ales să expună la vânzare zeci de păpuşi matrioşca. Ruşii au prezentat la Expo 2010 un oraş al copiilor şi pentru copii în care însă le-a plăcut şi adulţilor. Inspirat de Nikolai Nosov, autor de poveşti care considera că oraşul viitorului este un oraş în care copiii se simt bine, pavilionul Rusiei le prezintă vizitatorilor flori, fructe şi diverse personaje de mari dimensiuni şi în culori stridente.

Dar nu numai europenii şi-au prezentat fantezist, la Shanghai, viziunea asupra oraşului. Arabia Saudită are un pavilion impresionant în formă de spirală. Vizitatorii acestui stand au la dispoziţie mai multe opţiuni de a intra în contact cu istoria, tradiţia, evoluţia şi realizările Arabiei Saudite. Într-una dintre camerele pavilionului, de formă sferică şi complet neluminată, vizitatorii sunt invitaţi pe un trotuar rulant care descrie o linie a ecuatorului de unde pot vedea proiectate de jur împrejurul lor imagini despre tradiţiile şi cultura arabă, senzaţia fiind amplificată de mişcarea continuă a pereţilor. O realizare care pare aproape incredibilă din punct de vedere tehnic.

La Expo 2010 poate fi vizitat şi Africa Joint Pavilion - un spaţiu imens în care mai multe state africane au ales să facă prezentări comune. Pline de culoare şi cu elemente tradiţionale, pavilioanele statelor africane au fost primitoare cu toţi vizitatorii, fiind organizate degustări de ceaiuri, de cafea etiopiană şi concerte de muzică tradiţională.

Între toate aceste realizări impresionante pavilionul României câştigă nu prin obiectele expuse, ci prin atmosfera relaxată şi primitoare care le permite vizitatorilor să se odihnească, dar să se şi distreze şi să şi afle despre România în acelaşi timp.

Scena instalată în mărul verde este aşezată la umbră, în aer liber. Oamenii pot mânca, se pot odihni urmărind în acelaşi timp spectacolele organizate zilnic, aproape fără întrerupere. Chinezii sunt "înnebuniţi" de ritmurile Ciocârliei, aplaudă pe muzică şi sunt constant invitaţi la horă de către dansatorii din ansamblul Crişana. Restaurantul Maria este şi el un succes. A avut 100 de vizitatori în prima zi şi alţi 230 în cea de-a doua zi, o prezenţă foarte bună ţinând cont de dimensiunile destul de mici ale localului. Organizatorii spun că, duminică, cei care au venit la restaurantul românesc au preferat sarmalele şi chifteluţele.

Pavilionul României a fost vizitat, în primele două zile de la deschidere, de peste 20.000 de persoane.

(Corespondenţă de la trimisul MEDIAFAX la Shanghai, Miruna Badea, miruna.badea@mediafax.ro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici