Hello Kitty, pisicuţa simbol a culturii pop, vedeta unei expoziţii în premieră la Los Angeles - FOTO

Hello Kitty, un personaj îndrăgit de fetiţe din întreaga lume, alături de lumea sa roz bombon şi miile de produse sub acest brand care generează venituri de miliarde de dolari, este vedeta unei expoziţii organizate în premieră la Los Angeles.

201 afișări
Imaginea articolului Hello Kitty, pisicuţa simbol a culturii pop, vedeta unei expoziţii în premieră la Los Angeles - FOTO

Hello Kitty, pisicuţa simbol a culturii pop, vedeta unei expoziţii în premieră la Los Angeles (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Hello! Exploring the Supercute World of Hello Kitty" ("Bună! Explorarea lumii super drăguţe a lui Hello Kitty", n.r.) este prima retrospectivă organizată în Statele Unite ale Americii, dedicată personajului cu figura unei pisicuţe cu fundă pe cap.

Expoziţia va fi inaugurată în acest weekend la Muzeul Naţional Americano-japonez din Los Angeles şi explorează "povestea colorată a lui Hello Kitty şi influenţa sa asupra culturii pop", potrivit unui comunicat al muzeului.

Prezentarea aduce în atenţia publicului o serie de produse din game eclectice, toate marca Hello Kitty, de la prăjitoare de pâine, perdele de duş la o rochie haute-couture, toate scoase din depozitele firmei nipone Sanrio, deţinătoarea acestui imperiu roz.

Hello Kitty, care a împlinit 40 de ani anul acesta, "nu îmbătrâneşte, ci rămâne o fetiţă care este totodată o pisică", a declarat pentru AFP Jamie Rivadeneira, proprietara magazinului "Japan LA" şi organizator al expoziţiei.

Hello Kitty simbolizează "stilul de viaţă «drăguţ»" sau "kawai" în limba japoneză, care întrepătrunde cultura arhipelagului nipon.

Sanrio a creat nedumeriri în rândul fanilor personajului alb cu roz din lumea întreagă, după ce a anunţat în luna august că, în ciuda mustăţilor şi a urechilor sale ascuţite, Hello Kitty nu este o pisicuţă, ci "o fetiţă veselă şi fericită cu o inimă de aur". Pentru a demonstra afirmaţia, compania a subliniat că Hello Kitty are propriul animal de companie, o pisicuţă numită Charmmy Kitty.

Pentru Christine Yano, profesoară de antroplogie la Universitatea Harvard şi curator al expoziţiei, atracţia pentru Hello Kitty trece dincolo de publicul alcătuit doar din fetiţe.

"Adresabilitatea sa este vastă, incluzând şi femeile, şi cred că elementele cheie sunt simplitatea mesajului şi a designului său", a spus Yano.

Pisicuţă sau fetiţă, personajul antropomorf este, în orice caz, o găină cu ouă de aur pentru Sanrio, cu venituri estimate între 5 şi 7 miliarde de dolari anual.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici