ÎNTÂLNIRI ONLINE: Cupidon câştigă lupta cu tristeţea provocată de singurătate

Criza economică îi dă aripi lui Cupidon, iar utilizarea site-urilor de întâlniri pe internet a crescut spectaculos în ultima vreme, afirmă specialiştii în domeniul iubirii online, care au lansat o serie de operaţiuni cu scopul de a-i "seduce" pe celibatari, cu ocazia sărbătorii de Sfântul Valentin.

1072 afișări
Imaginea articolului ÎNTÂLNIRI ONLINE: Cupidon câştigă lupta cu tristeţea provocată de singurătate

ÎNTÂLNIRI ONLINE: Cupidon câştigă lupta cu tristeţea provocată de singurătate (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Dintre cei 18 milioane de celibatari din Franţa, "unul din doi utilizează un site de întâlniri", afirmă Jessica Delpirou, directoarea din Franţa a site-ului Meetic, lansat în 2001 şi achiziţionat recent de grupul american Match.com.

Începutul anului, care coincide cu luarea unor decizii de schimbare, reprezintă "o perioadă forte", iar, cu ocazia Sfântului Valentin, compania, care are 840.000 de abonaţi plătitori în Europa, se aşteaptă la un "vârf de înscrieri".

Anul trecut, compania a înregistrat pentru ziua de joi, 14 februarie, cu 38% mai multe înscrieri pe site în raport cu celelalte zile de joi din luna februarie.

Din 12 până pe 14 februarie, Meetic, cel mai mare site european din această categorie, prevede lansarea unei operaţiuni de "budoar": un camion decorat în stilul anilor 1950 va străbate Parisul, fiind amenajat sub forma unui salon de masaj şi de manichiură.

Începând de anul trecut, site-ul dezvoltă servicii de întâlniri "în viaţa reală" (petreceri, dineuri, ateliere de gătit, cursuri de oenologie, de fotografie etc.). Cu ocazia săptămânii în care are loc ziua îndrăgostiţilor, site-ul va organiza în Franţa 35 de petreceri, în condiţiile în care organizează de obicei 100 de evenimente pe lună.

O altă operaţiune, "Lovoo loves you", va fi propusă internauţilor cu o zi înainte de Sfântul Valentin, cu ajutorul aplicaţiei pentru întâlniri geolocalizate pentru telefoane inteligente şi tablete Lovoo, lansată în Franţa în septembrie. Obiectivul este acela de "a celebra iubirea" într-un hotel parizian, pentru utilizatorii francezi ai acestei aplicaţii, al căror număr va depăşi un milion în 2014.

Această aplicaţie, care se adresează unui public tânăr (70% dintre utilizatori au între 18 şi 30 de ani) şi numără 7 milioane de utilizatori pe plan mondial, le invită pe fete şi femei la o şedinţă foto pentru a-şi ameliora profilul, întrucât "aspectul fizic primează". Bărbaţii vor avea dreptul la un bărbierit tradiţional şi vor primi o serie de sfaturi "pentru a-şi perfecţiona parcursul în aplicaţie".

Între noiembrie şi decembrie 2013, Lovoo France a cunoscut o creştere a numărului de utilizatori de 30%, iar această creştere a fost de 40% între decembrie 2013 şi ianuarie 2014.

"În aceste momente de retragere în sine, pasiunile digitale funcţionează destul de bine", afirmă Stéphane Boulissière, directorul Lovoo France.

În faţa unui context marcat de precaritate, de o creştere a angajărilor cu contracte pe durată determinată şi de o creştere a despărţirilor, care afectează un cuplu din trei în Franţa şi un cuplu din nouă în Regiunea Pariziană, "cuplul devine astfel o veritabilă valoare-refugiu care îi ajută pe oameni să facă faţă, împreună, vieţii cotidiene", afirmă Céline Pétré, consilier la agenţia matrimonială Parship.

Celibatarii consideră în procent de 63% că situaţia actuală dificilă din punct de vedere economic nu le complică în niciun fel căutările în domeniul iubirii, ci, "dimpotrivă, dispoziţia generală precară îi incită şi mai mult pe oameni să îşi caute un partener", potrivit unui studiu publicat în ianuarie pe site-ul eDarling, lansat în 2009 şi prezent în 24 de ţări.

Aproape 80% dintre utilizatori cred că "e mai bine să înfrunţi tristeţea zilnică în doi", iar 75% dintre ei sunt de părere că această criză economică nu le modifică criteriile de căutare.

"Ei ştiu că noţiunea de «mutare definitivă» este pe cale să se piardă, că nimic nu este definitiv pe plan profesional şi că, deci, ar face bine să îşi întemeieze relaţia bazându-se pe calităţile umane ale partenerului, decât pe stabilitatea financiară a acestuia", a explicat Sabrina Phillipe, psiholog şi consilier la eDarling.

"Evident, în perioadă de criză, traiul în doi, cu două salarii, nu face decât să amelioreze cotidianul, iar salariul nu este primul criteriu de căutare al membrilor noştri atunci când aceştia folosesc serviciile noastre", a completat Alexandre Lubot, directorul general al grupului Meetic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici