Jamie Oliver pledează pentru introducerea educaţiei alimentare ca materie de studiu în şcoli

Maestrul bucătar britanic Jamie Oliver pledează pentru introducerea educaţiei alimentare ca materie de studiu în şcoli şi a lansat o petiţie, care a fost semnată, până în acest moment, de peste 1,2 milioane de persoane din 182 de ţări.

336 afișări
Imaginea articolului Jamie Oliver pledează pentru introducerea educaţiei alimentare ca materie de studiu în şcoli

Jamie Oliver (Imagine: Mediafax Foto-AFP)

România se află pe locul al treilea în Europa la obezitate. Un sfert dintre copiii români şi 18% dintre tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani sunt obezi, informează un comunicat remis MEDIAFAX de editura Curtea Veche, care deţine drepturile de publicare în România ale cărţilor lui Jamie Oliver.

Petiţia lui Jamie Oliver are mesajul "Semnează şi dă mai departe!/ Sign it & Share it" şi este adresată liderilor şi guvernelor ţărilor din G20, pentru a-i sensibiliza cu privire la introducerea în şcoli a unui mod obligatoriu de educaţie alimentară. În întreaga lume, există peste 42 de milioane de copii, sub vârsta de 5 ani, supraponderali sau obezi.

În plus, Jamie îi provoacă pe profesorii şi părinţii responsabili să susţină pentru cei mici de Food Revolution Day, un eveniment sărbătorit vineri în întreaga lume, un atelier de pregătire a unui sendviş special, a cărui reţetă a creat-o pentru această ocazie (Sendviş înghesuit - Squash it Sandwich).

Campaniei i s-au alăturat şi numeroase personalităţi din întreaga lume. Cântăreţii Ed Sheeran şi Paul McCartney, care au răspuns pozitiv provocării lansate de Jamie, au compus o melodie educativă despre alimentaţia sănătoasă, care va fi lansată oficial chiar de Food Revolution Day.

"Este esenţial să înarmăm generaţiile viitoare cu abilităţile de care au atâta nevoie pentru a trăi vieţi mai sănătoase, mai fericite şi mai productive. Cred cu tărie că acesta este dreptul fiecărui copil şi sper că sunteţi de acord cu mine. Educaţia culinară va face o mare diferenţă în vieţile viitoarelor generaţii, aşa că vă invit să ne ajutaţi!", spune Jamie Oliver.

Cei 30 de ambasadori ai Food Revolution Day România, alături de voluntarii din toată ţara, pregătesc numeroase evenimente dedicate copiilor, multe dintre ele în şcoli şi grădiniţe, pentru a încuraja preocuparea adulţilor de a aduce educaţia alimentară mai aproape de copii.

Curtea Veche Publishing, care deţine drepturile de publicare pentru cărţile lui Jamie Oliver în România, susţine Food Revolution Day, doi dintre ambasadorii mişcării (Miruna Meiroşu şi Valentina Roman) făcând parte din echipa editurii.

Food Revolution Day este un eveniment global organizat de Fundaţia "Jamie Oliver". Într-o singură zi, mii de participanţi, printre care se află părinţi, educatori, activişti, bucătari şi simpli iubitori de mâncare, se vor înarma cu instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a face alegeri sănătoase în viaţă.

Iniţiativa nu este nici prima, nici singura a celebrului bucătar. De curând, Jamie Oliver a pornit o campanie împotriva irosirii mâncării şi a propus numeroase soluţii în volumul "Economiseşte cu Jamie" (Curtea Veche Publishing, 2014), în care arată că a venit timpul ca oamenii să ducă mâncarea la un alt nivel, cumpărând isteţ, gătind inteligent şi irosind mai puţin.

Maestrul bucătar britanic Jamie Oliver, în vârstă de 39 de ani, a început să gătească în localul părinţilor săi, The Cricketers, din Clavering, Essex, la vârsta de opt ani şi foarte repede a făcut o pasiune pentru gătit, care nu l-a părăsit în perioada instruirii de la restaurantele Neal Street şi River Cafe.

În 2002, el a deschis restaurantul Fifteen în Londra şi fundaţia de caritate asociată, The Fifteen Foundation, care continuă să instruiască persoane tinere dezavantajate pentru a deveni bucătari-şefi. În momentul de faţă, mai sunt încă trei restaurante Fifteen în lume, la Cornwall, Amsterdam şi Melbourne, de curând Jamie deschizând şi un lanţ de restaurante centrale în Regatul Unit, care se numesc Jamie's Italian.

Restaurantele lui Jamie Oliver s-au înmulţit în ultimii ani, pe măsură ce renumitul maestru bucătar s-a folosit de celebritatea sa pentru a promova campanii ce militează pentru o mai bună alimentaţie a elevilor în şcoli şi pentru angajarea tinerilor în industria alimentară.

Chestiunile ecologice au ocupat un loc proeminent printre interesele sale. Cartea lui de reţete culinare de criză, care îi învaţă pe cititori cum să evite să irosească alimentele, a fost promovată de campania Love Food Hate Waste, finanţată din fonduri guvernamentale, iar restaurantele sale îşi afirmă angajamentul faţă de cauza reciclării.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici