O nouă specie de dinozaur descoperită în SUA

O specie necunoscută de dinozaur, cu cioc asemănător celui de raţă şi cu maxilar puternic dotat cu mai multe sute de dinţi, care a primit numele de Gryposaurus monumentensis, a fost descoperită de cercetători în Utah, Statele Unite, potrivit Zoological Journal al The Linnean Society, transmite AFP.

Imaginea articolului O nouă specie de dinozaur descoperită în SUA

O nouă specie de dinozaur descoperită în SUA

Rămăşiţe ale acestui animal, printre care se numără şi un craniu cu o lungime de 76 de centimetri aflat în stare bună de conservare, au fost aduse la lumina zilei în zona Kaiparowits, o pătură geologică veche de aproximativ 75 de milioane de ani (sfârşitul perioadei cretacice) în parcul naţional Grand Staircase-Escalante National Monument- cel mai mare sit natural protejat în Statele Unite, după parcul Yellowstone.

Numele de Gryposaurus monumentensis, care i-a fost dat dinozaurului de "părinţii" săi ştiinţifici Terry Gates şi Scott Sampson, de la Muzeul de istorie naturală din cadrul Universităţii din Utah, Salt Lake City, înseamnă "Şopârlă cu ciocul cârlig" din parcul "Monument".

Craniul dinozaurului a fost descoperit în 2002 de un fabricant de mobilă din Pennsylvania, fapt care i-a determinat pe cercetători să înceapă săpăturile, doi ani mai târziu.

Maxilarul, dotat cu 300 de dinţi capabili să taie materiile vegetale cele mai dure, conţin, în interiorul osului, mai mulţi dinţi de schimb, ceea ce înseamnă că dinozaurul putea avea în total şi 800 de dinţi, potrivit autorilor.

Animalul era un ierbivor non-violent şi face parte din familia hadrozaurilor, dinozauri cu cioc de raţă care puteau avea o lungime cuprinsă între cinci şi şapte metri.