O nouă tendinţă la Hollywood: Scenele de sex, considerate un impediment major în calea succesului comercial

Scenele sexuale, la mare căutare la Hollywood în trecut, au început să dispară în ultimele 18 luni din scenariile filmelor americane, întrucât acestea influenţează negativ încasările peliculelor, iar producătorii s-au orientat către lungmetraje care pot fi văzute de întreaga familie.

2122 afișări
Imaginea articolului O nouă tendinţă la Hollywood: Scenele de sex, considerate un impediment major în calea succesului comercial

Sharon Stone, în Basic Instinct (Imagine: www.enthunder.com)

"A existat o vreme când un film avea foarte puţine şanse de a fi considerat un succes dacă nu includea câteva scene fierbinţi", afirmă autorii acestui articol, publicat pe site-ul tabloidului britanic Daily Mail.

În zilele noastre, însă, se pare că producătorii şi studiourile de la Hollywood consideră sexul ca pe un impediment major în calea succesului comercial. Potrivit experţilor, scenele sexuale au început să dispară în ultimele 18 luni din scenariile de film.

Acest aspect este motivat de faptul că producătorii americani vor să evite ca filmele lor să fie clasificate conform indicatorului "adult-only" ("doar pentru adulţi"), dar şi de faptul că femeile au devenit tot mai mult acelea care aleg filmul care trebuie văzut atunci când merg la cinematograf cu partenerii lor de viaţă.

Noua abordare reprezintă o schimbare majoră faţă epoca în care filmele hollywoodiene provocau intenţionat controverse prin scenele cu conţinut sexual pe care le includeau.

Printre cele mai faimoase exemple din acea epocă sunt scenele fierbinţi cu Sharon Stone din "Instinct primar/ Basic Instinct" şi cu Kim Basinger în "9 săptămâni şi jumătate/ 9½ Weeks".

Vincente Bruzzese, directorul diviziei de film din cadrul companiei de cercetări de piaţă Ipsos, spune că scenele sexuale sunt eliminate în prezent cu regularitate din filme de producătorii acestora.

"Scenele sexuale erau scrise, indiferent de intrigă, pentru a condimenta acţiunea filmului. Însă, în zilele noastre, tot ce ar putea să aducă aceste scene ar fi un indicator de clasificare «adult only», iar filmul ar pierde astfel publicul tânăr. Astăzi, astfel de scene sunt scrise cu multă grijă de producător chiar înainte ca filmul să fie turnat. Ei se întreabă: «chiar avem nevoie de sex? În locul scenelor sexuale putem să umplem spaţiile libere din film cu efecte speciale uluitoare şi să păstrăm astfel indicatorul de clasificare «family-friendly» ("ce poate fi vizionat de întreaga familie»)", a explicat Vincente Bruzzese.

Acest aspect a putut fi remarcat şi în acest an, când multe dintre peliculele aflate în cursa pentru obţinerea unor trofee la gala de decernare a premiilor Oscar au inclus multă violenţă, dar nu şi scene cu conţinut sexual explicit.

Printre filmele recente care au inclus scene sexuale, dar care au eşuat la box office, se numără lungmetrajele "Terapie specială/ The Sessions", în care Helen Hunt joacă rolul unui terapeut specializat în probleme sexuale, şi "Băiatul cu ziarele/ The Paperboy", în care Nicole Kidman joacă rolul unei blonde care creează o imensă tensiune sexuală oriunde se află, cu o predilecţie sexuală pentru prizonierii condamnaţi la moarte.

Producătorii de la Hollywood încearcă din răsputeri să evite indicatorul de clasificare "adult-only", întrucât spectatorii tineri sunt cei care asigură de multe ori succesul comercial al unui film.

Această tendinţă a fost evidenţiată şi de un studiu întocmit comandat recent de studiourile Warner Bros., potrivit căruia femeile în vârstă de peste 25 de ani sunt cele care decid filmele ce vor fi vizionate atunci când cuplurile merg la cinematograf.

Potrivit aceluiaşi studiu, procentajul de filme "adult-only" a scăzut la 8% în 2012 şi doar două filme conţinând scene de nuditate şi cu conţinut sexual au reuşit să intre în Top 10 din Marea Britanie.

Specialiştii de la Hollywood consideră totodată că scenele sexuale gratuite nu mai sunt apreciate de public, în special într-o epocă în care pornografia poate fi cu uşurinţă accesată pe internet.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici