O revistă de modă din Germania va înlocui modelele cu femei obişnuite

Titlul Brigitte, una dintre cele mai populare reviste de modă din Germania, va înlocui definitiv modelele din fotografii cu femei obişnuite, pentru a combate reprezentarea standard a atractivităţii feminine, propagate prin mass media, informează platforma The Local.

502 afișări
Imaginea articolului O revistă de modă din Germania va înlocui modelele cu femei obişnuite

O revistă de modă din Germania va înlocui modelele cu femei obişnuite (Imagine:www.brigitte.de)

Echipa managerială a revistei glossy din Germania a anunţat că nu va mai folosi modele în pictoriale, ca răspuns la interpretarea mediatizată a standardelor frumuseţii feminine.

În locul acestui model de reprezentare, titlul din portofoliul Gruner+Jahr plănuieşte să folosească în fotografii cititoare ale publicaţiei care se înregistrează online sau membre ale echipei editoriale, "care să aibă şi alte calităţi mai substanţiale decât măsura la rochie", potrivit reprezentanţilor revistei.

"Atractivitatea are mai multe faţete. Fie că sunt actriţe, cântăreţe, prime doamne sau femei care locuiesc în marile metropole, toate aceste figuri reale afectează standardele modei şi ale frumuseţii", a spus Brigitte Huber, editor al revistei bilunare, într-o declaraţie de presă.

Noul concept, pe care managementul revistei l-a calificat ca "radical", va fi implementat de anul viitor şi este o reacţie la tendinţele reprezentărilor din mass-media.

"În spatele carierei de model stă ideea de a nu arăta femeia, ci un substitut standard al acesteia - respectiv un model cu anumite măsuri. În prezent, multe femei consideră acest mod de lucru anacronic, ca şi idealurile de frumuseţe, impuse de industria modei, şi ele foarte controversate în peisajul contemporan", a spus Andreas Lebert, co-editor al publicaţiei.

Doctorul psihoterapeut Lisa Pecho, purtătoare de cuvânt al Asociaţiei pentru tratamentul disfuncţiilor de nutriţie BFE, crede că noua estetică propusă de revistă de modă este un pas important în schimbarea reprezentărilor nerealiste a imaginii corporale.

"Este minunat că se întâmplă acest lucru. Vor servi ca un exemplu pentru mass-media. Această revistă are o influenţă foarte mare în Germania. Sunt mai mulţi factori care generează disfuncţii ale nutriţiei, dar media este clar unul dintre cei mai importanţi", a spus Pecho.

Revista Brigitte a fost înfiinţată în 1954 şi are, în medie, 3,21 milioane de cititori. Femeile care vor apărea în vizualurile revistei vor fi plătite cu sume similare celor cu care erau remunerate anterior modelele.

Potrivit datelor DDP, în jur de 600.000 de persoane, cu vârste între 15 şi 35 de ani din Germania suferă de anorexie sau bulimie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici