Rochia inteligentă care i-a speriat pe bărbaţi. Cercetătorii au aflat cât de des recurg la aceste gesturi, în cluburi, persoanele de sex masculin

Agenţia de publicitate Ogilvy a creat, pentru o campanie în numele companiei de băuturi Schweppes, o rochie sensibilă la atingere care a urmărit cât de des - şi cu ce intensitate - au fost atinse, în medie într-o noapte, femeile într-un club din Brazilia.

14459 afişări
Imaginea articolului Rochia inteligentă care i-a speriat pe bărbaţi. Cercetătorii au aflat cât de des recurg la aceste gesturi, în cluburi, persoanele de sex masculin

Rochia inteligentă care i-a speriat pe bărbaţi. Cercetătorii au aflat cât de des sunt pipăite femeile în cluburi

Scopul a fost acela de a ridica această problemă bărbaţilor care au menţionat în interviuri preliminare că hărţuirea nu reprezintă o problemă majoră pentru femeile care merg în cluburi.

Pentru proiect, intitulat "The Dress for Respect", cercetatorii au realizat o rochie în care au incorporat senzori care au urmarit atingerile, dar şi intensitatea cu care au fost făcute. Informaţiile au fost transmise apoi unui computer, astfel încât cercetătorii să poată urmări, în esenţă, „hărţuirea” în timp real.

Pentru a testa rochia inteligentă, cercetătorii au trimis trei femei îmbrăcate cu ea la o petrecere. Pe parcursul nopţii, în video poate fi observată o hartă cu lumina/căldura care se aprinde constant în zonele în care sunt atinse femeile: partea inferioară a spatelui, spatele şi braţele. Imaginea vizuală este suprapusă peste momentele în care femeile le cer bărbaţilor să nu fie atinse.

În doar patru ore, femeile sunt atinse de...157 de ori.

Mai târziu, bărbaţii din imagini sunt invitaţi să vadă rezultatele experimentului. În cea mai mare parte, ei sunt şocaţi şi surprinşi de efectele rochiei-inteligente, mai ales că înainte de experiment anunţaseră că nu consideră că femeile sunt hărţuite. 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici