FOCUS: Formula 1 a intrat sub dominaţia Red Bull

Pilotul australian Mark Webber a câştigat, duminică, la Monaco, a doua sa cursă consecutivă, după triumful înregistrat la Barcelona, demonstrând că este pilotul momentului în Formula 1, iar monopostul Red Bull se dovedeşte a fi cel mai rapid din Marele Circ.

16 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Formula 1 a intrat sub dominaţia Red Bull

FOCUS: Formula 1 a intrat sub dominaţia Red Bull (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Germanul Sebastian Vettel a completat a doua dublă a sezonului pentru Red Bull, după cea înregistrată în Malaysia, performanţă ce a propulsat confortabil echipa pe prima poziţie în clasamentul constructorilor, cu 156 de puncte, în timp ce pe locul doi se află Ferrari, cu 134 de puncte, iar pe trei a căzut fostul lider, team-ul McLaren-Mercedes, cu 129 de puncte.

Totodată, Webber şi Vettel ocupă, fiecare cu câte 78 de puncte, primele două poziţii ale ierarhiei piloţilor, cei doi fiind urmaţi de Fernando Alonso, cu 73 de puncte, şi de Jenson Button, cu 70 de puncte.

În Principat, calificările de sâmbătă nu au adus surprize, la fel cum s-a întâmplat şi în precedentele etape. În fruntea grilei s-a instalat tot Mark Webber, ca la Barcelona, iar Red Bull a bifat astfel cel de-al şaselea pole-position din tot atâtea posibilităţi. Sebastian Vettel a terminat pe trei, iar între cei doi coechipieri s-a strecurat Robert Kubica. Au urmat Felipe Massa, pe 4 şi Lewis Hamilton, pe 5, ei fiind urmaţi de piloţii Mercedes. Nico Rosberg i-a luat din nou faţa lui Michael Schumacher, care s-a plâns de faptul că tânărul său coleg l-a jenat în ultima repriză a calificărilor, iar acesta i-a cerut scuze multiplului campion mondial.

Liderul clasamentului piloţilor dinainte de Monaco a terminat abia al optulea şi din constelaţia favoriţilor a lipsit numai Fernando Alonso. Spaniolul s-a arătat a fi cel mai rapid pilot în antrenamentele de vineri, însă un accident suferit în şedinţa de pregătire de sâmbătă dimineaţă l-a împideicat să ia startul în calificări, astfel că el a plecat duminică de pe linia boxelor.

Cursa a început vijelios, Vettel l-a depăşit pe Kubica şi a trecut pe doi, Rubens Barrichello a sărit de pe locul 9 pe 6, iar cele două monoposturi Mercedes au făcut rocada, cu Schumacher pe locul 7 şi Rosberg pe 8. Însă, în scurt timp, Nico Hulkenberg şi-a izbit maşina de parapeţii tunelului de la Monte Carlo, provocând intrarea pe pistă a Safety Car-ului încă din primul tur. Apoi, Jenson Button a abandonat şi el în turul trei, când rula în spatele maşinii de siguranţă, după ce monopostul său McLaren-Mercedes a început să scoată fum. După primele investigaţii, se pare că un obiect uitat de mecanici într-una dintre gurile de admisie a aerului a dus la supraîncălzirea motorului monopostului McLaren-Mercedes.

Alonso a profitat de neutralizarea cursei şi şi-a făcut imediat oprirea obligatorie la boxe pentru schimbarea pneurilor. O strategie magistrală, care s-a dovedit decisivă în intrarea dublului campion mondial în puncte. După ieşirea Safety Car-ului de pe pistă, Alonso a arătat că se poate depăşi la Monte Carlo, trecând de mai mulţi piloţi din coada plutonului, şi în turul 18 a ajuns pe locul 16. După ce şi ceilalţi concurenţi au efectuat schimbarea pneurilor, Alonso a urcat pe locul şase, o perfomanţă extraordinară la Monaco pentru un pilot care a plecat de pe locul 24.

În partea a doua a cursei, primii zece piloţi au căutat să-şi conserve poziţiile ocupate (Webber-Vettel-Kubica-Massa-Hamilton-Alonso-Schumacher-Rosberg-Sutil-Liuzzi), fără să se atace. Doar alte trei intrări pe pistă ale maşinii de siguranţă au mai tulburat monotonia instalată. Ultima s-a produs, cu patru tururi înainte de final, când monopostul lui Jarno Trulli s-a "urcat" pe cel condus de Karun Chandhok. Niciuna dintre aceste neutralizări nu a pus în pericol victoria lui Webber, care a făcut aceeaşi cursă perfectă ca la Barcelona, cu o săptămână în urmă.

Însă Schumacher nu s-a mulţumit cu această ierarhie şi a profitat de faptul că SC-ul a ieşit ultima dată de pe circuit cu câteva sute de metri înainte de finalul cursei, suflându-i lui Alonso locul şase în ultimul viraj. Totuşi, manevra germanului a intrat în atenţia comisarilor, care urmează să decidă legalitatea ei.

Următoarea etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, Marele Premiu al Turciei, va avea loc, între 28 şi 30 mai, la Istanbul.

(Material realizat de Adrian Petculescu,adi.petculescu@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici