FOCUS: Lumea Formulei 1 întâmpină dificultăţi la întoarcerea în Europa de la Shanghai

Piloţii, conducătorii şi personalul echipelor de Formula 1 întâmpină mari dificultăţi la revenirea de la Shanghai, unde a avut loc, duminică, Marele Premiu al Chinei, din cauza norului de cenuşă format în urma erupţiei unui vulcan islandez, care a afectat traficul aerian în mai multe state europene.

9 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Lumea Formulei 1 întâmpină dificultăţi la întoarcerea în Europa de la Shanghai

FOCUS: Lumea Formulei 1 întâmpină dificultăţi la întoarcerea în Europa de la Shanghai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grand Prix-ul de la Shanghai a încheiat cele patru curse extraeuropene (Bahrain, Australia, Malaysia şi China) din prima parte a sezonului 2010, Formula 1 urmând să se desfăşoare pe Bătrânul Continent din 7 mai şi până în 12 septembrie, cu o singură excepţie, Marele Premiu al Canadei, programat în 11-13 iunie, la Montreal.

Potrivit motorsport.com, mai mulţi piloţi şi oficiali au urmat lungi rute ocolitoare pentru a se întoarce în Europa, la sediile echipelor lor şi la familii, iar alţii încă aşteaptă să plece din Shanghai.

Astfel, australianul Mark Webber (Red Bull) a călătorit din China la Dubai, apoi la Roma, iar marţi dimineaţă se afla la Nisa, de unde încerca să ajungă în Marea Britanie. Spaniolul Jaime Alguersuari (Toro Rosso) a ajuns la Madrid via Beijing şi New York. Sam Michael şi Adam Parr, şefi la Williams, au ales să meragă tot via Dubai, dar apoi au fost direcţionaţi către Beirut.

Printre sutele de angajaţi ai echipelor de F1 blocaţi încă în China se numără germanul Nico Hulkenberg de la Williams, care priveşte cu îngrijorare către panourile de afişaj cu zborurile către Europa. Conaţionalul său, Sebastian Vettel (Red Bull), speră să plece, marţi, cu o cursă directă în Elveţia.

Septuplul campion mondial Michael Schumacher se va bucura de o călătorie confortabilă la bordul avionului privat al lui Bernie Ecclestone, dar şi aeronava patronului F1 aşteaptă ridicarea restricţiilor de zbor pentru a decola spre Europa.

Piloţii Ferrari, Felipe Massa şi Fernando Alonso, precum şi Robert Kubica de la Renault au plecat din Shanghai cu un avion închiriat de scuderie, dar nu se cunoaşte nici ruta urmată, nici destinaţia călătoriei lor.

Managerul echipei Lotus, Tony Fernandes, deţinătorul operatorului aerian Air Asia, a plecat la Kuala Lumpur, de unde aşteaptă ca unul dintre avioanele sale să-l ducă în Europa.

Aeronava închiriată de McLaren-Mercedes ar trebui să plece din China, miercuri, şi să se îndrepte către Spania. De aici, mai multe autocare vor prelua membrii echipei şi îi vor duce acasă, în Marea Britanie. "Dacă avionul este suficient de mare, oricine va putea merge cu noi", a spus managerul McLaren, Martin Whitmarsh.

Unele echipe s-au gândit să-şi trimită pe mare containerele cu monoposturile şi cu echipamentul, dar soluţia nu s-a dovedit a fi viabilă, doarece acestea nu ar putea ajunge la timp pentru următoarea cursă, cea de la Barcelona, din 7-9 mai.

Au fost şi câţiva "norocoşi", însă aceştia nu au avut ca destinaţie finală Europa: indianul Karun Chandhok (Hispania) a mers acasă, la Chennai şi a ajuns fără probleme, la fel campionul mondial en titre, britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes), şi germanul Nico Rosberg (Mercedes), care au plecat în vacanţă în Thailanda, dar şi Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), care s-a îndreptat spre Africa de Sud, unde participă la o acţiune promoţională. De asemenea, Peter Sauber, conducătorul echipei BMW-Sauber, a plecat în Dubai şi Japonia, pentru afaceri.

Se pare că Norbert Haug, unul dintre conducătorii Mercedes, şi Timo Glock, pilot la Virgin, au prins un avion Lufthansa spre Europa, luni seară. De asemenea, managerul Ferrari, Stefano Domenicali, şi directorul tehnic Aldo Costa au reuşit să părăsească oraşul Shanghai.

Un nor de cenuşă provocat de erupţia vulcanului de sub gheţarul Eyjafjallajokull din sudul Islandei a perturbat, începând de joi, traficul aerian al mai multor ţări din Europa, determinând închiderea spaţiilor aeriene şi anularea a mii de curse aviatice.

(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici