- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (20.04.2010, 15:32)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FOCUS: Lumea Formulei 1 întâmpină dificultăţi la întoarcerea în Europa de la Shanghai
Piloţii, conducătorii şi personalul echipelor de Formula 1 întâmpină mari dificultăţi la revenirea de la Shanghai, unde a avut loc, duminică, Marele Premiu al Chinei, din cauza norului de cenuşă format în urma erupţiei unui vulcan islandez, care a afectat traficul aerian în mai multe state europene.
9 afișări
FOCUS: Lumea Formulei 1 întâmpină dificultăţi la întoarcerea în Europa de la Shanghai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Grand Prix-ul de la Shanghai a încheiat cele patru curse extraeuropene (Bahrain, Australia, Malaysia şi China) din prima parte a sezonului 2010, Formula 1 urmând să se desfăşoare pe Bătrânul Continent din 7 mai şi până în 12 septembrie, cu o singură excepţie, Marele Premiu al Canadei, programat în 11-13 iunie, la Montreal.
Potrivit motorsport.com, mai mulţi piloţi şi oficiali au urmat lungi rute ocolitoare pentru a se întoarce în Europa, la sediile echipelor lor şi la familii, iar alţii încă aşteaptă să plece din Shanghai.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Premierul Ciolacu, după întâlnirea cu Erdogan: „Proiectul de deminare România-Turcia-Bulgaria va începe să funcționeze foarte curând”
-
Judecătoarea din dosarul Vlad Pascu se transferă la Constanţa. CSM i-a aprobat transferul
-
Republica Moldova, prima ţară care a semnat un parteneriat de Securitate şi Apărare cu UE
-
Război comercial. Şeful comerţului american, mesaj din inima Europei: UE trebuie să se alăture eforturilor SUA împotriva exporturilor Chinei
Astfel, australianul Mark Webber (Red Bull) a călătorit din China la Dubai, apoi la Roma, iar marţi dimineaţă se afla la Nisa, de unde încerca să ajungă în Marea Britanie. Spaniolul Jaime Alguersuari (Toro Rosso) a ajuns la Madrid via Beijing şi New York. Sam Michael şi Adam Parr, şefi la Williams, au ales să meragă tot via Dubai, dar apoi au fost direcţionaţi către Beirut.
Printre sutele de angajaţi ai echipelor de F1 blocaţi încă în China se numără germanul Nico Hulkenberg de la Williams, care priveşte cu îngrijorare către panourile de afişaj cu zborurile către Europa. Conaţionalul său, Sebastian Vettel (Red Bull), speră să plece, marţi, cu o cursă directă în Elveţia.
Septuplul campion mondial Michael Schumacher se va bucura de o călătorie confortabilă la bordul avionului privat al lui Bernie Ecclestone, dar şi aeronava patronului F1 aşteaptă ridicarea restricţiilor de zbor pentru a decola spre Europa.
Piloţii Ferrari, Felipe Massa şi Fernando Alonso, precum şi Robert Kubica de la Renault au plecat din Shanghai cu un avion închiriat de scuderie, dar nu se cunoaşte nici ruta urmată, nici destinaţia călătoriei lor.
Managerul echipei Lotus, Tony Fernandes, deţinătorul operatorului aerian Air Asia, a plecat la Kuala Lumpur, de unde aşteaptă ca unul dintre avioanele sale să-l ducă în Europa.
Aeronava închiriată de McLaren-Mercedes ar trebui să plece din China, miercuri, şi să se îndrepte către Spania. De aici, mai multe autocare vor prelua membrii echipei şi îi vor duce acasă, în Marea Britanie. "Dacă avionul este suficient de mare, oricine va putea merge cu noi", a spus managerul McLaren, Martin Whitmarsh.
Unele echipe s-au gândit să-şi trimită pe mare containerele cu monoposturile şi cu echipamentul, dar soluţia nu s-a dovedit a fi viabilă, doarece acestea nu ar putea ajunge la timp pentru următoarea cursă, cea de la Barcelona, din 7-9 mai.
Au fost şi câţiva "norocoşi", însă aceştia nu au avut ca destinaţie finală Europa: indianul Karun Chandhok (Hispania) a mers acasă, la Chennai şi a ajuns fără probleme, la fel campionul mondial en titre, britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes), şi germanul Nico Rosberg (Mercedes), care au plecat în vacanţă în Thailanda, dar şi Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), care s-a îndreptat spre Africa de Sud, unde participă la o acţiune promoţională. De asemenea, Peter Sauber, conducătorul echipei BMW-Sauber, a plecat în Dubai şi Japonia, pentru afaceri.
Se pare că Norbert Haug, unul dintre conducătorii Mercedes, şi Timo Glock, pilot la Virgin, au prins un avion Lufthansa spre Europa, luni seară. De asemenea, managerul Ferrari, Stefano Domenicali, şi directorul tehnic Aldo Costa au reuşit să părăsească oraşul Shanghai.
Un nor de cenuşă provocat de erupţia vulcanului de sub gheţarul Eyjafjallajokull din sudul Islandei a perturbat, începând de joi, traficul aerian al mai multor ţări din Europa, determinând închiderea spaţiilor aeriene şi anularea a mii de curse aviatice.
(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: O pată solară uriașă îi îngrijorează pe oamenii de știință. Ce consecințe va avea asupra Pământului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Roboții militari ai viitorului sunt testați în Ucraina: „Dronele controlate de A.I. pot face în câteva secunde ceva ce unui om i-ar luat câteva ore”
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Cine este românul care a construit una dintre cele mai mari reţele de studiouri de videochat şi ce afacere în domeniul dragostei porneşte acum
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată impecabil la 66 de ani
PROSPORT.RO
Prăpastia URIAȘĂ care a apărut din senin și i-a îngrozit pe localnici. Cum s-ar fi format „Gura Iadului”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe