Pentru teatre, şi internetul este o scenă

Pentru că "lumea este o scenă şi toţi bărbaţii şi femeile - simpli actori", teatrele nu au rămas închise în sanctuare secrete dincolo de ziduri şi clădiri, ci au adoptat noul, urmărindu-şi online spectatorii pe care actorii lor îi transportă, cu fiecare spectacol, în lumi imaginare.

34 afișări
Imaginea articolului Pentru teatre, şi internetul este o scenă

Pentru teatre, şi internetul este o scenă

În zorul, graba şi nepăsarea cotidianului, teatrele s-au adaptat, făcându-şi site-uri, bloguri sau profile în reţelele de socializare, pentru a ajunge timp de măcar câteva minute la cei pentru care actorii deschid, pe scenă, o altă lume.

Pentru că teatrele sunt întotdeauna mai bogate în vise şi mai puţin în bani, fiecare instituţie şi-a construit prezenţa online cum a putut, de la pagini simple conţinând doar informaţiile de maxim interes, la site-uri complexe, care includ conţinut video şi audio. În principal, pe site-urile teatrelor se găsesc informaţii referitoare la echipă, istoric şi bilete, dar şi programul de spectacole.

Masca, teatrul care îl are la conducere pe Mihai Mălaimare, este una dintre instituţiile de profil cu cea mai semnificativă prezenţă online. Teatrul, a cărui activitate a fost mereu caracterizată de ieşirea din convenţional, are un site în culorile roşu şi portocaliu, cont de Facebook sub numele Masca Teatru, cont de Twitter, precum şi cont de Flickr pentru a oferi spectatorilor săi posibilitatea de a urmări fotografii din activitatea instituţiei.

Teatrul Mic şi Teatrul Foarte Mic împart site-ul în care fondul gălbui al paginii este înveselit de un header portocaliu şi de siglele celor două instituţii, precum şi de secţiunea turcoaz destinată programului. În secţiunea dedicată "Trupei", alături de CV-urile actorilor, apar şi instantanee ale acestora din diverse spectacole. În afară de site-ul propriu, cei de la Teatrul Mic şi-au creat, pe 1 octombrie, şi profil de Twitter, primul mesaj în reţea fiind "Ne pregătim să ne lansăm pe Twitter. Suntem foarte entuziasmaţi".

Teatrul Ion Creangă - "teatrul poveştilor copilăriei pentru întreaga familie" - este colorat vesel, în verde şi galben, fiind realizat pentru a-i atrage în lumea basmelor şi pe copii, dar şi pe părinţi şi bunici. Rubricile site-ului sunt imortalizate într-un convoi de steluţe, iar pe scena virtuală de pe prima pagină se succedă, între cortine, imagini din spectacole care oferă acces la descrierea acestora, imagini şi clipuri video. Şi pentru că e mai "şturlubatic", cum ar zice Creangă însuşi, teatrul are şi cont pe Facebook.

Site-ul de la Teatrul Bulandra, a cărui versiune actuală datează din 2008, are un look futurist, în negru şi nuanţe de turcoaz, şi e realizat parcă special pentru cei care sunt şi împătimiţi ai teatrului, dar şi obişnuiţi ai internetului. La Bulandra există şi o secţiune Multimedia, care include atât fotografii şi afişe, cât şi trailere video ale spectacolelor jucate de trupa sa.

Online, Teatrul de Comedie se prezintă pe pagina de primire în alb, galben şi roşu, minimal şi fără prea multe artificii. La Comedie, cea mai cuprinzătoare pagină este cea a istoriei instituţiei conduse de George Mihăiţă, "un teatru de repertoriu înfiinţat în 1961 de maestrul Radu Beligan".

Fondat în 1947, ca Teatrul Armatei, Teatrul Nottara este plasat chiar în inima Bucureştiului şi are o identitate online cu iz retro. Site-ul de la Nottara include numeroase imagini, precum şi o secţiune unde pot fi vizualizate fotografii surprinse în timpul reprezentaţiilor instituţiei. Pentru că a juca şi a scrie au legătură, pe site-ul de la Nottara, al cărui director este Mircea Diaconu, va fi inaugurată, în curând, o secţiune intitulată "Stand de Carte", după cum se menţionează pe pagina online.

O combinaţie de roşu şi negru, site-ul de la Odeon pare dominat de text. Cu toate acestea, bara din dreapta cu imagini în medalion îi oferă celui care are curiozitatea de a da un click acces la fotografii reprezentative pentru fiecare secţiune de pe site. Atunci când vine vorba despre oamenii care alcătuiesc teatrul Odeon, site-ul are o secţiune amănunţită dedicată actorilor, regizorilor, scenografilor şi coregrafilor (prezentaţi prin CV-uri şi imagini), dar fără a uita echipa tehnică, aceea care face ca magia de pe scenă să fie posibilă.

Pe fond negru şi cu sala de spectacol în prim plan, Teatrul Act îşi prezintă la rândul lui repertoriul pe internet, programul de spectacole, proiectele şi oferta "Business Theatre", care include opţiunile Piano Corporate Events, Rent A Play for your business şi Rent the Theatre.

Şi Teatrul de Revistă "Constantin Tănase" stă în pas cu timpurile, pagina sa online fiind una dominată de galben auriu şi de o aglomerare de text şi poze care aminteşte de genul teatral care se regăseşte în titulatura instituţiei.

Teatrul Naţional din Bucureşti nu absentează de pe online, având un site complex, pe fond negru, realizat de Eggo Studio, în timp ce Teatrul de Operetă "Ion Dacian" este prezent pe internet prin intermediul unei pagini web în negru şi roşu, care include şi o secţiune video & audio.

Compania de teatru D'Aya se prezintă la apelul online cu un site simplu, care are layout-ul apropiat de cel al unui blog, precum şi prin intermediul profilului propriu din reţeaua de socializare Facebook.

Tot în roşu şi negru se prezintă online şi Teatrul Metropolis, al cărui director este George Ivaşcu. Header-ul de la Metropolis este unul dinamic, constând într-o succesiune de instantanee din spectacolele instituţiei. Pentru a-i face pe iubitorii de spectacole să vină la teatru, Metropolis le pregăteşte celor care preferă rapiditatea internetului şi varianta rezervării de bilete online. Metropolis nu se limitează, în ceea ce priveşte prezenţa online, doar la site, teatrul având profil şi în reţeaua de socializare Facebook.

(Material realizat de Cristina Blanaru/cristina.blanarau@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici