Prima pagină » Politic » Analfabetismul funcțional, o problemă gravă în educația românească, spune ministrul Daniel David: „Oamenii cred că vindecăm cancerul cu coada şoricelului”

Analfabetismul funcțional, o problemă gravă în educația românească, spune ministrul Daniel David: „Oamenii cred că vindecăm cancerul cu coada şoricelului”

Analfabetismul funcțional a devenit principala problemă semnalată de ministrul Educației, care avertizează că din această cauză tot mai mulți români cred în teorii false, precum vindecarea cancerului cu coada șoricelului sau ideea că Pământul este plat.
Analfabetismul funcțional, o problemă gravă în educația românească, spune ministrul Daniel David: „Oamenii cred că vindecăm cancerul cu coada şoricelului
Nițu Maria
29 mai 2025, 17:20, Politic

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, spune că problema care îl preocupă cel mai mult în legătură cu învățământul preuniversitar este analfabetismul funcțional. Din această cauză, mulți oameni ajung să creadă „lucruri bizare”, de exemplu că boala cancerului poate fi tratată cu coada șoricelului sau că Pământul are formă plată.

Acesta afirmă că mulți români cred în idei complet greșite din cauza lipsei de înțelegere a informației.

„Zona foarte mare de analfabetism funcţional, care ajunge în jur de 40% plus. Aste ne predispune la teorii conspiraţioniste, ne predispune la manipulări, iar oamenii ajung să creadă în lucruri bizare, că vindecăm cancerul cu coada şoricelului, că pământul este plat, încep să atace instituţiile statului şi ne mişcăm spre o societate în care anarhia începe să devină mai puternică, vocea celui care este mai agresiv, care strigă cel mai puternic, iar educaţia are o vină aici, în condiţiile în care nu reuşeşte să controleze acest analfabetism funcţional, care ne predispune la această pseudocunoaştere. Asta este o îngrijorare primordială”, a spus ministrul.

Daniel David consideră că situația ar putea fi chiar mai gravă decât arată datele oficiale. Motivul este numărul mare de copii care nu urmează cursurile școlare.

„Dacă vorbim de analfabetism funcţional, mai vreau să spun un lucru. Noi vorbim de aceste procente mari măsurându-i pe cei care sunt în şcoală. Dar, atenţie! Între 3 şi 18 ani, aproape 18% dintre copiii care ar trebui să fie la şcoală nu merg la cursuri, aşa că mă tem că zona de analfabetism funcţional este şi mai mare. Şi, atunci, trebuie să-i aducem la şcoală”, a explicat Daniel David.

Declarațiile au fost făcute joi, în cadrul evenimentului de deschidere a celei de-a 23-a facultăți a Universității Babeș-Bolyai: Facultatea de Științe Medicale și ale Sănătății.