ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Cum a abordat presa subiectul demisiei lui Boc

Un număr de 90 de articole din presa scrisă centrală au tratat în ediţiile de marţi subiectul demisiei lui Emil Boc, tonul acestora fiind în general defavorabil fostului premier, relevă o analiză a Mediafax Monitorizare.

1248 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ MEDIAFAX MONITORIZARE: Cum a abordat presa subiectul demisiei lui Boc

Emil Boc (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Analiza se referă la presa scrisă apărută în data de 7 februarie 2012, a doua zi după ce premierul Emil Boc şi-a anunţat demisia, şi a luat în calcul 18 publicaţii cu frecvenţă zilnică de apariţie: Adevărul, Azi, Bursa, Cancan, Click, Curentul, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Gazeta Sporturilor, Jurnalul Naţional, Libertatea, Naţional, Nine O'Clock, Pro Sport, Puterea, Ring, România Liberă şi Ziarul Financiar.

Subiectul demisiei lui Emil Boc a fost reflectat aproape în toată presa centrală din România, singura publicaţie care nu a facut referire la acest subiect fiind Gazeta Sporturilor. 13 publicaţii au abordat subiectul pe prima pagina, în timp ce restul publicaţiilor au tratat pe larg subiectul în secţiunea de politică.

Evenimentul a fost reflectat în 90 de articole, cele mai multe fiind publicate de Jurnalul Naţional (20 de articole), Bursa (13 articole) şi ziarul Azi (9 articole). Pe ultimele locuri s-au situat România Liberă şi Naţional, cu câte un articol.

Însumând toate articolele apărute în presa scrisă, subiectul demisiei lui Boc a fost expus pe 57.301 din totalul de 442.670 cm2, ceea ce înseamnă 13%. Ziarul Financiar a fost publicaţia care a acordat cel mai mare spaţiu pentru a reflecta subiectul şi implicaţiile lui (2677 cm2) din 32.124 cm2, reprezentând 8,3% din suprafaţa totală a ziarului.

Din totalul articolelor publicate pe aceasta temă, 54 au fost ştiri, 14 comentarii, 5 feature, 4 editoriale, precum şi analize, interviuri, sinteză, anchete, pamflet, portret, reportaj şi o scrisoare către redacţie. În acelaşi timp, 87% dintre articolele publicate au fost însoţite de o ilustraţie sau de o fotografie.

Indicatorul de favorabilitate (care include tonul autorului şi tonul subiectului) este de -0,10 pentru toate cele 90 de articole care au tratat subiectul, ceea ce înseamnă că presa scrisă a privit uşor pozitiv demisia lui Emil Boc. Acest indicator a fost măsurat pe o scală de la -2 la 2, unde -2 înseamnă foarte defavorabil, iar 2 foarte favorabil.

Cu un singur articol publicat, Naţional este ziarul care prezintă cel mai defavorabil subiectul, obţinând un coeficient de favorabilitate de -1. Şi Jurnalul Naţional, care a avut 20 de articole pe acest subiect, obţine un coeficient de favorabilitate de -0,2. Evenimentul Zilei şi Puterea sunt singurele publicaţii care au obţinut un coeficient pozitiv de favorabilitate de 0,1.

Un număr de 3.288.900 de cititori (Net reach) au avut ocazia să citească cel puţin unul dintre articolele din sursele analizate, ţinând cont de datele SNA. Vizibilitatea acoperirii media în print (indicator ce include variabile precum: poziţia în pagină, suprafaţa, prezenţa ilustraţiei, proeminenţa şi dominanta articolului) are valoarea 2,7, pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă foarte puţin vizibil, iar 5 foarte vizibil.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online. La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici