Băsescu şi-a povestit viaţa de comandant de navă: "Marea a făcut din mine un politician greu de omorât. Nava Biruinţa, «o sculă magnifică», pe care am îngrijit-o şi am dus-o mereu la destinaţie"

Preşedintele Traian Băsescu a vorbit, vineri, la Şantierul Naval Constanţa, despre cariera sa de comandant de navă şi a spus că petrolierul "Biruinţa", pe care l-a condus, a fost "o sculă magnifică", iar experienţa acumulată atunci pe mare a făcut din el un politician "greu de omorât".

1268 afișări
Imaginea articolului Băsescu şi-a povestit viaţa de comandant de navă: "Marea a făcut din mine un politician greu de omorât. Nava Biruinţa, «o sculă magnifică», pe care am îngrijit-o şi am dus-o mereu la destinaţie"

Traian Băsescu (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

Şeful statului le-a spus celor prezenţi la ceremonia prilejuită de împlinirea a 120 de ani de la înfiinţarea Şantierului Naval Constanţa că recunoaşterea profesională a început din momentul preluării navei "Biruinţa", care i-a purtat noroc.

"Toată cariera mea şi formarea mea ca om, ca individ al acestei societăţi, este legată de compania de navigaţie, de Şantierul Naval Constanţa, iar cariera mea şi recunoaşterea profesională au pornit în mod categoric de la petrolierul Biruinţa, care, trebuie să o spun cu bucurie, mi-a purtat noroc mie şi echipajului meu, dar trebuie să vă spun că şi eu am sentimentul că am purtat noroc acelei nave. Este singura din cele patru de 157.000 de tone care încă pluteşte, nu a fost tăiată. E adevărat că nu mai transportă ţiţei, dar este transformată în depozit şi în mică rafinărie, se află undeva pe coasta Africii de Vest, îşi face treaba. Deci, a avut un corp bun, că s-a investit în ea foarte mult şi faptul că are altă destinaţie acum nu mai contează, din 1984 pânâ acum sunt 38 de ani (n.r. din 1984 până în prezent au trecut 28 de ani). O navă construită aici de dumneavoastră, ingineri şi muncitori, pluteşte şi acum, după 38 de ani. Sunt puţine astfel de nave în lume", a spus Traian Băsescu.

El le-a mulţumit oamenilor care au realizat petrolierul Biruinţa, numindu-l o "sculă magnifică".

"M-am întâlnit cu oameni cărora le datorez foarte mult pentru cariera mea profesională şi oameni pe care întotdeauna am încercat să nu-i dezamăgesc. Adică acea sculă magnifică pe care mi-au dat-o, Biruinţa, am îngrijit-o, am făcut-o să ajungă de fiecare dată la destinaţie, am dus-o întotdeauna în siguranţă şi vă rog să mă credeţi, o spun apăsat: nu există lucru de care să fiu mai mândru în viaţa mea decât că am recepţionat şi comandat petrolierul Biruinţa", a afirmat şeful statului.

El a mai spus că perioada în care a comandat nava "Biruinţa" şi viaţa pe mare au făcut din el un politician "greu de omorât".

"Vreau să ştiţi că şcoala vieţii, aşa cum am deprins-o comandând această navă, îmi este deosebit de utilă şi astăzi. Viaţa pe mare, de asemenea, a adăugat capacitatea de a nu te considera înfrânt niciodată şi aceste lucruri, această parte a vieţii mele a făcut din mine un politician greu de omorât. Pentru că ce te poate speria în politică în raport cu ceea ce ţi se poate întâmpla pe mare? Nimic, nişte vorbe sunt în politică, pe mare-i val, e furtună, sunt incidente, e tehnică ce trebuie să meargă, tehnică ce te mai poate lăsa, trebuie să ai un echipaj care să facă să funcţioneze tot timpul. Deci, viaţa mea s-a modelat după nave, iar definitiva formă a vieţii mele, dacă o priviţi, are forma petrolierului Biruinţa pentru că există o navă care a depăşit orice limită de vârstă şi oricât ar fi de uzată, rezistă”, a mai spus Traian Băsescu.

Şeful statului a vorbit apoi despre perioada în care a condus petrolierul "Argeş", amintindu-şi cum nava a luat foc în Franţa: "Am venit cu nava acasă, cu antenele de la radare topite, cu un proces în spatele nostru care până la urmă s-a terminat cu eliberarea navei, dar toţi ne aşteptam să fie repercusiuni acasă. Acest om căruia îi datorez foarte mult, directorul companiei, domnul Buzatu, m-a chemat după acostarea cu Argeş şi m-a întrebat ce fac. I-am spus că mi-aş lua puţin concediu, că aveam nopţi în care stingeam incendii, porneam pompele de incendii, nu trecuse şocul acelei întâmplări. Am plecat în concediu trei luni, am revenit la companie, mă aşteptam să trec la o navă mică de 1-2 tone, Argeş fiind de 42.000 de tone, dar am preluat petrolierul Crişana, de două ori mai mare ca Argeş".

Traian Băsescu a participat vineri, la celebrarea a 120 de ani de la înfiinţarea Şantierului Naval din Constanţa şi a 10 ani de la privatizarea acestuia.

Preşedintele Traian Băsescu a conferit Ordinul "Meritul Industrial şi Comercial" - în grad de Mare Ofiţer Şantierului Naval din Constanţa, declarând că acesta reprezintă pentru el nu doar un obiectiv industrial, ci o societate de care se simte legat sufleteşte.

Băsescu a primit cadou din partea conducerii Şantierului Naval Constanţa macheta celui mai recent tanc petrolier dezvoltat de şantier. "Mulţumim pentru apreciere şi pentru medalia aniversară. Vă oferim modelul ultimului tanc dezvoltat de Şantierul Naval Constanţa", a declarat Gheorghe Bosânceanu, patronul Şantierului Naval Constanţa.

Aceasta este prima apariţie publică oficială a preşedintelui de la reîntoarcerea la Cotroceni, în urma refendumului din 29 iulie.

În 1976, Traian Băsescu a absolvit Institutul de Marină "Mircea cel Bătrân", Facultatea de Navigaţie, Secţia Comercială. Începutul activităţii profesionale a lui Traian Băsescu a avut loc tot în domeniul naval, acesta devenind Ofiţer Maritim gradele III, II şi I, pe nave de mare tonaj, la Navrom Constanţa, iar în perioada 1981-1987 a fost căpitan de cursă lungă şi comandant al navelor Argeş, Crişana şi Biruinţa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici