Ciolacu: O Românie cu adevărat educată nu se poate realiza nici într-un an şi nici în patru

O Românie cu adevărat educată nu se poate realiza nici într-un an şi nici în patru, mai ales, după ce, timp de 30 de ani, fiecare ministru a vrut să-şi impună propria viziune şi să schimbe sistemul din temelii, iar modificările au diminuat calitatea învăţământului, spune premierul Marcel Ciolacu.

156 afișări
Imaginea articolului Ciolacu: O Românie cu adevărat educată nu se poate realiza nici într-un an şi nici în patru

Ciolacu: O Românie cu adevărat educată nu se poate realiza nici într-un an şi nici în patru

„Mă bucur sincer că, dincolo de lipsurile şi problemele sistemului de învăţământ românesc, iată, avem astăzi ocazia de a celebra realizările extraordinare ale tinerilor români talentaţi. Fiecare dintre voi reprezintă vârful excelenţei în educaţie, dovada faptului că dacă există seriozitate şi determinare atunci se poate face performanţă! Pe vremea mea, învăţământul era cu totul altfel. Erau multe lipsuri, aveam mult mai puţine posibilităţi. Nu aveam într-adevăr nici teste PISA, dar nici sistemul nu era <reformat> în fiecare an”, spune Marcel Ciolacu la Gala anuală de premiere a olimpicilor internaţionali.

El afirmă că, în prezent, situaţia este diferită.

„Şi, cu plusurile şi minusurile de astăzi, nu pot să nu vă admir şi să vă felicit pentru şansa pe care singuri v-aţi creat-o, aceea de a porni viaţa de adult cu un important capital de încredere. Totodată, vă rog să-mi permiteţi să le mulţumesc şi părinţilor voştri şi, în special, profesorilor voştri, care au fost capabili să vă insufle dorinţa şi plăcerea de a învăţa şi de a performa. Sper ca aceşti dascăli minunaţi să fie un exemplu pentru toţii profesorii care activează în sistemul nostru de educaţie şi, prin dedicaţia lor, să poată schimba situaţia nu tocmai performantă în care se găseşte astăzi învăţământul românesc. Este extraordinar ceea ce aţi făcut voi astăzi, când încă ne batem contra analfabetismului funcţional, contra abandonului şcolar şi pentru o mai mare incluziune socială. Nu este un drum simplu şi nici uşor, însă cred că performanţa sistemului de învăţământ este elementul obligatoriu pentru ca România să continue să crească şi să se dezvolte”, adaugă premierul.

El spune „că o Românie cu adevărat educată nu se poate realiza nici într-un an şi nici în patru”.

„Mai ales, după ce, timp de 30 de ani, fiecare ministru a vrut să-şi impună propria viziune şi să schimbe sistemul din temelii. Modificările făcute, de multe ori chiar în fiecare an, fără o analiză serioasă şi fără a avea răbdarea de a vedea care sunt efectele ultimei schimbări făcute, au avut doar efectul contrar, de diminuare a calităţii învăţământului naţional. Acum, ne trebuie timp, ambiţie şi multă perseverenţă pentru a putea schimba lucrurile în bine. Ne trebuie însă şi mai multe resurse. Mă refer la resursele financiare – pe care ne străduim să le asigurăm, în mod sustenabil, corelându-le cu creşterea productivităţii muncii, cu mărirea capacităţilor proprii de producţie şi a valorii adăugate pe care putem să o producem. Pe scurt, corelându-le cu dezvoltarea României”, menţionează Marcel Ciolacu.

El menţionează că în 2024 va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie.

„Aproximativ 4,1 din PIB! În primul rând, pentru asigurarea resurselor adecvate unităţilor de învăţământ, incluzând nu doar materiale didactice moderne, laboratoare bine echipate sau tehnologie de ultimă generaţie, ci şi reabilitări şi construcţii de noi şcoli. Şi aici fondurile din PNRR au un rol esenţial. Însă, pe lângă resursele financiare, este necesar să avem o cu totul altă abordare în ceea ce priveşte resursele umane. Aşadar, pe lângă baza materială, este nevoie de mai multă atenţie în ceea ce priveşte evaluarea şi stimularea performanţei cadrelor didactice. Realitatea ne arată clar că este nevoie de criterii de performanţă în sistemul de învăţământ! Un profesor implicat, responsabil, trebuie să fie plătit mai mult pentru munca depusă. De aceea, am şi rugat-o şi pe doamna ministru Deca să discute cu profesioniştii din minister şi să găsească soluţii în acest sens”, adaugă şeful Executivului.

Ciolacu afirmă că, prin programul de guvernare asumat în Parlament în calitate de prim-ministru, şi-a propus dezvoltarea învăţământului tehnologic dual, inclusiv prin atragerea şi implicarea mediului privat, a angajatorilor, în formarea viitorilor salariaţi, precum şi prin implicarea autorităţilor publice locale.

„Trebuie să creăm un mediu în care fiecare tânăr să aibă oportunitatea să exceleze şi să contribuie la dezvoltarea societăţii noastre. Cu fiecare elev care atinge excelenţa în domeniul ales, ne construim un viitor mai bun, mai prosper. Închei, felicitând încă o dată fiecare olimpic şi mentor implicat! Succesele voastre reprezintă victorii ale acestei ţări! Prin munca voastră, aţi demonstrat lumii întregi că tinerii români pot concura cu brio la cel mai înalt nivel internaţional”, încheie premierul Ciolacu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici