Ponta critică "politizarea absolută" a modului de distribuire a banilor în teritoriu

Liderul PSD Victor Ponta acuză "recentralizarea absolută" în România în ceea ce priveşte alocarea fondurilor către autorităţile locale, el spunând că PSD doreşte ca cele mai multe dintre fondurile bugetului să fie la dispoziţia autorităţilor locale şi nu în mâna Guvernului, aşa cum se întâmplă acum.

32 afișări
Imaginea articolului Ponta critică "politizarea absolută" a modului de distribuire a banilor în teritoriu

Ponta critică "politizarea absolută" a modului de distribuire a banilor în teritoriu (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

Victor Ponta a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă, la Buşteni, unde, timp de două zile, conducerea PSD a dezbătut, alături de preşedinţii de consilii judeţene şi primarii de municipii ai partidului, proiectul legii regionalizării şi mai multe proiecte de lege aflate în dezbatere parlamentară, că PSD susţine o regândire a organizării statului, astfel încât puterea centrală să nu mai dispună de cea mai mare parte a fondurilor folosite de autorităţile publice locale.

Ponta a spus că, în cadrul dezbaterii, s-a stabilit strategia pe care PSD o va adopta în privinţa descentralizării, a regionalizării şi a problemelor cu care se confruntă autorităţile publice locale. "O să ne luptăm cu o putere care duce la distrugerea financiară a administraţiei locale. În prezent, nu se asigură resurse, nu se asigură finanţare către autorităţile locale", a spus Ponta.

Liderul social-democrat a acuzat "politizarea absolută şi excesivă a modului în care se asigură finanţarea de la nivel central către autorităţile locale, spunând că Guvernul alocă bani pe criterii politice, în primul rând celor de la PDL şi "pe alocuri, celor de la UDMR".

La rândul său, secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, prezent la discuţii, a afirmat că PSD doreşte ca Legea finanţelor publice locale să aibă ca obiectiv despărţirea fondurilor pentru funcţionarea autorităţilor publice locale de fondurile alocate dezvoltării acestora, în condiţiile în care, în prezent, resursele pentru dezvoltarea şi funcţionarea autorităţilor publice sunt "amestecate".

Dragnea a spus că îşi doreşte înfiinţarea unui fond naţional de dezvoltare, din care banii să fie împărţiţi către judeţe "pe baza unei formule transparente, care să elimine orice criteriu politic sau orice putere discreţionară a unui ministru".