Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot

Deputatul PNL Gigel Ştirbu va depune la Parlament proiect care propune ca din 2019 principalele televiziuni şi radiouri să fie obligate să îndemne participarea cetăţenilor la vot în perioada alegerilor electorale. Conţinutul mesajelor va conţine avizul Autorităţii Electorale Permanente (AEP).

186 afișări
Imaginea articolului Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot

Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot

Proiectul pe care liberalul urmează să îl înregistreze în Legislativ propune modificarea şi completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

"Comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a exercitării dreptului de vot trebuie să respecte următoarele condiţii: să informeze şi să educe populaţia în legătură cu importanţa exercitării dreptului de vot; să informeze şi să educe populaţia în direcţia promovării exercitării dreptului de vot; să nu conţină referiri de natură să promoveze instituţii sau persoane. Conţinutul şi elaborarea mesajelor se realizează de către radiodifuzor, cu avizul prealabil al Autorităţii Electorale Permanente. Cu 120 de zile înainte de orice scrutin electoral Autoritatea Electorală Permanentă demarează discuţiile cu radiodifuzorii pentru pregătirea campaniei de informare publică", prevede proiectul legislativ al deputatului PNL Gigel Ştirbu obţinut, vineri, de MEDIAFAX.

De asemenea, conform iniţativei, CNA va comunica AEP, cu o lună înaintea începerii campaniei de informare, lista posturilor de radio şi de televizine care urmează să desfăşoare campaniile.

"Consiliul Naţional al Audiovizualului va întocmi şi va comunica Autorităţii Electorale Permanente, cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare, lista celor 10 posturi de radio, respectiv 15 posturi de televiziune ce urmează să desfăsoare campanile menţionate la 42 indice 3, listă având ca bază cele mai recente studii de audienţă date publicităţii în anul anterior desfăşurării campaniei de informare", potrivit sursei citate.

Televiziunilor şi radiourile vor avea obligaţia de a transmite mesaje sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de desfăşurarea alegerilor.

"În cazul serviciilor de programe de televiziune cu acoperire naţională, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea în spaţiul public a exercitării dreptului de vot, se realizează sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor. Acestea se vor desfăşura inclusiv în ziua în care au loc alegerile, prin difuzarea unor mesaje, între 3 şi 6 ori pe zi, în intervalul orar 08.00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri.

În cazul serviciilor de radiodifuziune cu acoperire naţională, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea în spaţiul public a exercitării dreptului de vot, se realizează sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor şi desfăşurate inclusiv în ziua în care au loc acestea, prin difuzarea unor mesaje, între 3 şi 6 ori pe zi, în intervalul orar 06.00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştire", mai menţionează proiectul de lege.

Deputatul PNL Gigel Ştirbu propune şi decontarea de către Autoritatea Electorală Permanentă a cheltuielilor, în baza unui deviz şi a facturilor emise.

"Cheltuielile ocazionate de difuzarea mesajelor prevăzute la alin. (1) şi (2) vor fi negociate de către radiodifuzor cu Autoritatea Electorală Permanentă şi vor fi decontate de către aceasta, pe baza unui deviz şi a facturilor emise. Pentru zonele în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 20% din rândul populaţiei, Televiziunea Română, respectiv Radio România vor difuza mesajele menţionate la alin. (1) şi (2) şi în limbile respectivelor minorităţi naţionale. La încheierea campaniilor de informare Consiliul Naţional al Audiovizualului va prezenta Autorităţii Electorale Permanente un raport detaliat de monitorizare a difuzărilor spoturilor de către televiziuni si posturi de radio, cu privire la numărul spoturilor difuzate, numărul zilnic de difuzări, respectiv orele la care au fost difuzate", mai propune Ştirbu, în proiectul legislativ.

Conform iniţiativei, Legea ar urma să intre în vigoare de 1 ianuarie 2019, iar "în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Autoritatea Electorală Permanentă va stabili, prin Hotărâre, cu consultarea prealabilă a radiodifuzorilor, modalitatea de calcul a preţului per spot difuzat, modalitatea de calcul a sumelor ce urmează a fi rambursate, termenele la care vor fi depuse cererile de rambursare, precum şi termenele la care se vor face plăţile".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici