Raportul PDL: Sunt deficienţe în contractele MTS de Ziua Tineretului, dar nu ilegalităţi

Parlamentarii PDL din Comisia Ridzi fac opinie separată, elaborând propriul raport, conform căruia există deficienţe în cazul contractelor pentru Ziua Tineretului, dar nu sunt ilegalităţi şi probatoriul este insuficient, astfel încât nu se pot pronunţa pentru începerea urmăririi penale în acest caz.

16 afișări
Imaginea articolului Raportul PDL: Sunt deficienţe în contractele MTS de Ziua Tineretului, dar nu ilegalităţi

Raportul PDL: Sunt deficienţe în contractele MTS de Ziua Tineretului, dar nu ilegalităţi (Imagine: Răzvan Chiriţă/Mediafax Foto)

Cei cinci semnatari ai acestui raport separat al PDL solicită continuarea activităţii Comsiei parlamentare de anchetă în legătură cu cazul Ridzi.

Ei afirmă că nu se pot pronunţa în legătură cu cererea PNL de începere a urmăririi penale a ministrului Tineretului şi sportului din cauza rechizitoriului insuficient.

Deputaţii PDL din Comisie afirmă însă că solicitarea PNL nu va rămâne fără răspuns în condiţiile în care de acest caz se ocupă şi DNA.

Ei au acuzat, pentru a justifica elaborarea unui raport separat faţă de cel al Comsiei parlamentare de anchetă în cazul Ridzi, faptul că s-a decis nejustificat scurtarea programului acesteia şi că audierile nu au fost terminate.

Democrat-liberalii prezintă, pe mai multe pagini, evoluţia contractelor încheiate cu firmele Artisan şi Mark, pentru evenimentul "Ziua Tineretului", singurele critici aduse fiind "lipsa de atenţie" a celor care s-au ocupat de recepţia materialelor promoţionale.

O altă critică la adresa contractelor se referă la faptul că acestea au prevederi "evazive", care puteau duce la interpretări privind cheltuielile pentru acest eveniment.

Pe prima pagină a raportului ies în evidenţă, fiind bolduite, cuvintele "comisia a funcţionat nelegal", fiind expusă opinia democrat-liberalilor cu privire la faptul că, prin declanşarea anchetei de către DNA, comisia parlamentară îşi încetează activitatea de drept.

Concluzia democrat-liberalilor este că această comisie, prin reprezentanţii ei, nu se poate pronunţa cu privire la începerea urmăririi penale a ministrului Monica Iacob Ridzi, cu atât mai mult cu cât cele două firme implicate în acest scandal, Artisan şi Mark, nu s-au prezentat la audieri pentru a-şi prezenta opinia.

PDL mai spune că este dificil ca această comisie să se pronunţe cu privire la cheltuirea banilor publici şi propune ca activitatea comisiei să continue şi în perioada următoare, până când vor exista concluzii clare cu privire la evenimentul "Ziua Tineretului".

"Pe baza probatoriului administrat până acum, este dificil să ne pronunţăm în legătură cu legalitatea întregului proces de cheltuire a banului public în legătură cu evenimentele din 1-2 mai", se arată în concluzia raportului adiţional al PDL.

Democrat-liberalii mai spun că se constată anumite deficienţe de recepţie reală, prin imposibilitatea unei verificări ulterioare amănunţite a serviciilor şi bunurilor recepţionate, dar că "aceste deficienţe nu conţin elemente de nelegalitate", din ceea ce ştiu până acum.

PDL mai spune în raport că, deşi comisia trebuie să se pronunţe cu privire la cererea de începere a urmăririi penale a ministrului Monica Iacob Ridzi, "având în vedere precaritatea probatoriului administrat până în acest moment", nu se poate pronunţa în această privinţă.

"Cererea nu va rămâne, însă, nesoluţionată, dat fiind că DNA efectuează proceduri judiciare specifice în acest caz. DNA are la dispoziţie mijloacele adecvate pentru a răspunde unei asemenea cereri şi, de vreme ce a fost deja sesizat pe PNL, considerăm că şi sesizarea Camerei Deputaţilor cu această cerere este inutilă", susţin democrat-liberalii.

PDL propune în raportul pe care l-a elaborat mai multe măsuri, care vor fi concretizate în proiecte legislative: stabilirea unui circuit de transmitere a actelor în cadrul procedurilor de cheltuire a banului public, mult mai transparent; crearea unei proceduri de verificare directă sau indirectă a ofertanţilor în raport de concurenţa reală şi cu posibilitatea evitării oricărui posibil conflict de interese între asociaţi; crearea unei baze solide pentru ca, la fiecare achiziţie, să se transmită la cel puţin 5 firme invitaţii de participare la achiziţiile publice; îmbunătăţirea clauzelor de control direct faţă de toţi beneficiarii şi subbeneficiarii contractorului principal, cu posibilitatea reducerii sumei datorate; corectarea şi îmbunătăţirea sistemului şi a posibilităţii de control ulterior al procedurii de recepţie reală.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici