Specialişti din diverse domenii critică "legea păcănelelor" pentru potenţialele sale consecinţe negative

• "Legea păcănelelor" este supusă unui val de critici din partea economiştilor, juriştilor şi sociologilor, care atrag atenţia asupra riscului de pierdere a locurilor de muncă.
  • Economistul Radu Nechita insistă că legislaţia ar trebui să ofere mai mult sprijin educaţiei şi tratamentului specializat pentru a combate dependenţa de jocurile de noroc, fără a sacrifica oportunităţile de angajare.
  • Nechita avertizează că mutarea jocurilor de noroc în mediul online ar putea conduce la scăderea încasărilor fiscale şi la evaziune fiscală.
9236 afișări
Imaginea articolului Specialişti din diverse domenii critică "legea păcănelelor" pentru potenţialele sale consecinţe negative

PSD a făcut publică în această săptămână o declaraţie prin care anunţa o potenţială criză în industria jocurilor de noroc, în urma votului parlamentar asupra "legii păcănelelor". Contestată din ce în ce mai mult de specialişti din diverse domenii, legea a devenit subiect de discuţie aprinsă.

Economistul Radu Nechita, profesor la Universitatea Babeş-Bolyai, a oferit o perspectivă critică într-un interviu acordat pentru Ziare.com, evidenţiind multiplele neajunsuri ale proiectului. Nechita subliniază că adoptarea unei legi nu este întotdeauna soluţia adecvată pentru problemele sociale, iar rezultatele politicii trebuie evaluate în funcţie de impactul lor real asupra societăţii.

Una dintre marile dileme aduse în discuţie este eficacitatea interzicerii jocurilor de noroc în localităţile mici. Nechita argumentează că soluţiile legislative simpliste pot fi insuficiente în abordarea problemelor complexe, precum dependenţa de jocurile de noroc. În locul unor măsuri restrictive, el susţine necesitatea oferirii de suport şi intervenţii specializate pentru cei afectaţi de această dependenţă.

De asemenea, Nechita atrage atenţia asupra posibilelor consecinţe economice ale legii, în special impactul asupra locurilor de muncă şi asupra mediului de afaceri, cu accent pe firmele mici. El evidenţiază că măsurile restrictive pot afecta disproporţionat anumite sectoare, contribuind la creşterea inechităţii şi la restrângerea concurenţei pe piaţă.

Referitor la impactul fiscal al legii, Nechita a susţinut că interesul statului nu ar trebui să fie orientat spre încasările din jocurile de noroc, ci mai degrabă spre reducerea dependenţei şi prevenirea ruinării celor afectaţi. În plus, el a avertizat că mutarea jocurilor de noroc în mediul online ar putea conduce la scăderea încasărilor fiscale şi la evaziune fiscală.

Concluzionând, Nechita a subliniat că legea suferă de multiple lipsuri, printre care lipsa unei dezbateri publice serioase, a unor obiective cuantificabile şi a unor soluţii eficiente pentru combaterea dependenţei de jocurile de noroc. În loc să se axeze pe interdicţii, statul ar trebui să investească mai degrabă în educaţie şi tratamente specializate pentru a aborda problema în mod eficient.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!