SRI: Notele apărute în presă sunt falsuri grosolane, avem de-a face cu contrafacere şi manipulare

Şeful Biroului de Presă al SRI, Sorin Sava, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, că documentele apărute în presă şi atribuite Serviciului reprezintă "nişte falsuri grosolane", fiind vorba despre "o contrafacere şi o manipulare evidente".

85 afișări
Imaginea articolului SRI: Notele apărute în presă sunt falsuri grosolane, avem de-a face cu contrafacere şi manipulare

SRI: Notele apărute în presă sunt falsuri grosolane, avem de-a face cu contrafacere şi manipulare

"În legătură cu cele două file care au fost transmise redacţiilor, pot spune că notele nu seamănă cu cele utilizate de Serviciul Român de Informaţii, iar în urma unei analize atente de către specialiştii noştri, a rezultat foarte clar că aceste înscrisuri sunt nişte falsuri grosolane, din seria aceluiaşi gen de documente asupra căruia Serviciul a mai comunicat deja de-a lungul timpului", a declarat Sorin Sava.

Reprezentantul Serviciului Român de Informaţii a precizat că "avem de-a face cu o contrafacere şi o manipulare evidente".

"Serviciul Român de Informaţii îşi desfăşoară activitatea în baza principiilor echidistanţei politice şi a profesionalismului. Întreaga activitate a instituţiei presupune şi se supune principiilor legalităţii, a echidistanţei, neutralităţii şi independenţei politice", a menţionat Sava.

El a ţinut să sublinieze că "SRI nu este şi nu va fi implicat în niciun fel în acţiuni cu conotaţii politice".

Un document atribuit SRI este publicat, în ediţia de vineri a cotidianului "Curentul", acesta prezentând sinteza unei discuţii care ar fi avut loc între Ion Iliescu, Mircea Geoană şi Adrian Năstase privind campania electorală şi în care apar referiri la Poştă, CEC, Oltchim şi Romgaz.

Documentul nu are dată şi nici număr de înregistrare. Conform cotidianului citat, este vorba despre "«bileţele» găsite în apropierea redacţiei" şi care au atras atenţia deoarece "conţineau elemente de identificare specifice".

Preşedintele Consiliului Naţional al PSD, Adrian Năstase, a anunţat că va solicita SRI să confirme sau să infirme nota publicată în cotidianul "Curentul", precizând că, pe baza răspunsului, va da în judecată autorul articolului şi ziarul.

"După apariţia filmuleţului cu Băsescu lovind un copil, în campania prezidenţială din 2004, Curentul - un ziar care, se pare, are un rol important în campania negativă a candidatului Băsescu - publică un articol, semnat de cunoscutul ziarist de investigaţii D.P., intitulat «Preţul marii trădari naţionale», în care, invocându-se o notă a SRI, este menţionat şi numele meu în legătură cu diverse tâmpenii. Voi solicita SRI să confirme sau să infirme nota invocată şi, pe baza răspunsului, voi acţiona în instanţă pe autorul articolului şi ziarul, în conformitate cu legea", scrie Adrian Năstase pe blogul său.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici