(P) Programul ASAP de implementare în şcoli a sistemului de colectare selectivă a deşeurilor reciclabile va ajunge în toate reşedinţele de judeţ din România în anul şcolar 2021-2022

ASAP România (Armata Selectării Atente a Plasticului), programul de responsabilitate socială iniţiat de Fundaţia The Institute şi susţinut de Lidl România, care urmăreşte să genereze schimbare în comportamentul adolescenţilor faţă de plastic, se extinde în cursul anului şcolar 2021-2022, de la 10 oraşe, la 41 oraşe şi în cele 6 sectoare ale Capitalei.

625 afișări
Imaginea articolului (P) Programul ASAP de implementare în şcoli a sistemului de colectare selectivă a deşeurilor reciclabile va ajunge în toate reşedinţele de judeţ din România în anul şcolar 2021-2022

(P) Programul ASAP de implementare în şcoli a sistemului de colectare selectivă a deşeurilor reciclabile va ajunge în toate reşedinţele de judeţ din România în anul şcolar 2021-2022

Programul urmăreşte creşterea conştientizării asupra problemei plasticului, de la utilizare responsabilă, la colectare selectivă şi reciclare, prin contribuţia activă la promovarea educaţiei pentru mediu şi crearea unui model funcţional de colectare selectivă aplicabil instituţiilor de învăţământ. Anul acesta şcolar, programul îşi continuă extinderea prin parteneriate cu autorităţile locale, pentru ca elevii din toate cele 41 de reşedinţe de judeţ şi din Capitală să interacţioneze cu programul, urmând ca acesta să fie implementat la nivelul întregii ţări până în 2025.

Demarat în primăvara acestui an printr-un proiect pilot în cadrul a 69 de unităţi de învăţământ din Sectorul 6 al Capitalei, programul a reuşit să aibă un impact pozitiv în ciuda contextului pandemic, care a adus provocări precum lipsa de continuitate a prezenţei fizice a elevilor. În 3 luni, au fost colectate peste 450 de kilograme de plastic, peste 6.000 de kilograme de hârtie şi peste 130.000 de kilograme de deşeuri în amestec. Ulterior, pe parcursul verii anului 2021, au fost semnate parteneriate cu Sectoarele 1, 2 şi 3 din Bucureşti şi cu oraşele Braşov, Constanţa, Iaşi, Arad, Sibiu, Târgu Mureş, Alba Iulia, Ploieşti şi Zalău.

Pentru anul şcolar în desfăşurare, ASAP România îşi propune semnarea parteneriatelor cu instituţii din toate municipiile reşedinţă de judeţ şi cu celelalte sectoare din Bucureşti. În luna octombrie, discuţiile se vor concentra pe demararea programului în oraşe precum Buzău, Cluj, Craiova, Galaţi, Suceava şi Timişoara, dar prospectarea diferitelor regiuni continuă pe măsură ce există deschidere din partea autorităţilor locale implicate.

Ultimele studii arată că producţia de plastic va creşte cu 40% în următorul deceniu. În acest context, e cu atât mai importantă educarea tinerei generaţii în ceea ce priveşte colectarea selectivă şi dotarea elevilor cu instrumente care să le permită să colecteze deşeurile pe fracţii. Mai mult, e esenţial ca această activitate să facă parte din viaţa de zi cu zi a copiilor şi adolescenţilor, să fie la îndemâna lor, devenind, astfel, o obişnuinţă. Doar în acest fel putem face faţă uneia dintre cele mai pregnante nevoi ale României la nivel legislativ şi de infrastructură, problematica deşeurilor din plastic şi putem contribui la formarea unor generaţii responsabile, a declarat Andrei Borţun, CEO Fundaţia The Institute, fondatorul programului ASAP.

Programul ASAP implică acţiuni concentrate pe trei direcţii:

  • Desfăşurarea unei campanii de educare adresate elevilor, care se axează pe explicarea modului corect de colectare a deşeurilor pe fracţii, respectiv plastic, hârtie, metal şi sticlă, dar şi a traseului deşeurilor după colectare, în staţiile de sortare/reciclare, pentru a îmbunătăţi calitatea colectării şi gradul de reciclare şi a contribui, astfel, la reducerea poluării cu ambalaje;
  • Sprijinirea şcolilor pentru optimizarea infrastructurii de colectare separată a deşeurilor reciclabile, alături de calibrarea optimă a volumului, distribuţiei şi amplasării recipientelor dedicate colectării selective în interiorul şi la exteriorul şcolilor;
  • Colectarea şi corelarea de date de la furnizorul de salubritate contractat de autorităţile publice pentru ridicarea atât a deşeurilor reciclabile, cât şi a celor menajere, cu obiectivul de a urmări calitatea colectării pe fracţii şi a aduce îmbunătăţirile necesare în timp real.

Pentru a atinge toate obiectivele programului, ASAP România a încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu Consiliul Naţional al Elevilor şi cu GreenPoint Management.

La finalul pilotului, ASAP îşi propune dezvoltarea unui ghid de implementare a unui sistem unitar de colectare selectivă a deşeurilor în învăţământul preuniversitar din România, ce vizează facilitarea şi asigurarea unei bune conduite de colectare şi reciclare a deşeurilor.

Despre ASAP România

Lansat în iunie 2020, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială care urmăreşte să genereze schimbare în comportamentul adolescenţilor faţă de plastic, de la utilizare la colectare selectivă şi reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educaţiei pentru mediu în rândul publicului ţintă şi de a crea cea mai mare infrastructură pentru colectarea selectivă a deşeurilor în vederea reciclării în toate şcolile din România.

ASAP este un program susţinut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acţiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje şi regândirea design-ului acestora, la reciclare şi acţiuni de ecologizare, până la inovare şi educare în domeniu.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici