Vezi aici cum reuşeşte şeful Loteriei să facă profit din dorinţa românilor de a se îmbogăţi peste noapte

Până în 2013, Gheorghe Benea are în mână una dintre cele mai mari fabrici de bani din economie: Loteria Română, o afacere de sute de milioane de euro anual.

Imaginea articolului Vezi aici cum reuşeşte şeful Loteriei să facă profit din dorinţa românilor de a se îmbogăţi peste noapte

Vezi aici cum reuşeşte şeful Loteriei să facă profit din dorinţa românilor de a se îmbogăţi peste noapte (Imagine: www.businessmagazin.ro)

Din biroul aflat la etajul şase al clădirii în care se află sediul central al Companiei Naţionale Loteria Română, la intersecţia unor străduţe înguste, în apropiere de Piaţa Unirii, Gheorghe Benea nu vede pe fereastră altceva decât blocuri şi maşini parcate înghesuit şi haotic.

Ar fi de aşteptat să fie cu totul altfel, dar omul care are pe mână una dintre cele mai puternice fabrici de cash din economia românească nu pare să fie foarte deranjat de acest lucru. Pentru că, de obicei, nici n-are prea multă vreme să admire peisajul, scrie revista BUSINESS Magazin în numărul din această săptămână.
Când a preluat poziţia de preşedinte al companiei de stat, la început de 2009, înlocuind-o pe Liliana Mincă, Benea visa să conducă Loteria ca pe o firmă privată. "S-a dovedit a nu fi chiar atât de simplu", spune acum managerul în vârstă de 57 de ani într-o discuţie cu BUSINESS Magazin. Însă nu pentru că ar fi mai greu de coordonat decât orice altă companie, ci pentru că orice pas presupune multă birocraţie, iar mişcarea angrenajelor pentru o decizie cât de mică este atât de greoaie încât timpul până la realizare poate ajunge să se măsoare în luni, dacă nu chiar ani. Un timp pe care Benea nu pare foarte dispus să-l accepte, pe de-o parte pentru că uneori este mai fezabil să renunţi la un proiect decât să aştepţi să fie pus în aplicare, iar pe de altă parte pentru că mandatul său se încheie peste doi ani şi planurile pe care le are pentru Loterie încap cu greu în acest interval: "În momentul în care vorbeşti de un brand naţional, te aştepţi ca lucrurile să meargă ca unse. Dar vorba «în afară e vopsit gardul şi înăuntru leopardul» se potriveşte în multe privinţe".
N-a fost simplu nici din punct de vedere financiar. După 21 de ani în diverse poziţii de conducere în fabrici de celuloză şi hârtie din ţară, Gheorghe Benea a fost forţat să-şi schimbe punctul de vedere asupra obiectivelor economice ale unei companii. Orice afacere se concentrează pe maximizarea profiturilor, însă, pentru Loteria Română, mai importante s-au dovedit a fi veniturile care ajung la jucă­tori sub formă de premii sau la stat prin contribuţii la buget, chiar şi cu preţul diminuării profitului, la nevoie. "Recunosc, mi-am nuanţat destul de mult opinia şi obiectivele pe care le aveam la început", spune Benea, mai ales acum, în contextul crizei.
Citeşte mai multe despre cum reuşeşte şeful Loteriei să facă profit pe www.businessmagazin.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici