ANI: Preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu, în incompatibilitate

Preşedintele CJ Braşov Aristotel Căncescu se află în stare de incompatibilitate din 29 mai 2009, deţinând simultan şi şefia Consiliului Judeţean şi calitatea de acţionar la SC Apă Canal Sibiu, informează Agenţia Naţională de Integritate (ANI).

211 afișări
Imaginea articolului ANI: Preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu, în incompatibilitate

ANI: Preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu, în incompatibilitate (Imagine: Mihaela Cojocariu/Mediafax Foto)

În comunicatul privind constatarea stării de incompatibilitate în cazul lui Aristotel Adrian Căncescu, ANI precizează că în urma evaluărilor, s-a constatat că acesta se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 29.05.2009, întrucât deţine, simultan, atât funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov cât şi calitatea de reprezentant al Judeţului Braşov în Adunarea Generală a Acţionarilor în cadrul S.C. APĂ CANAL S.A. Sibiu, "încălcând astfel, dispoziţiile art. 87 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare".

Aristotel Căncescu (PNL) exercită în prezent al doilea mandat consecutiv de preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov, primul fiind cel din perioada 2008 – 2012.

"Prin Hotărârea Consiliului Judeţean Braşov nr. 121/29.05.2009 se aprobă participarea Judeţului Braşov, prin Consiliul Judeşean Braşov, cu capital la S.C. APĂ CANAL S.A. SIBIU, persoana juridică română înfiinţată ca societate comercială pe acţiuni, de interes local. De asemenea, prin hotărârile C.J. Braşov nr. 121/29.05.2009 şi nr. 152/29.10.2012 se aprobă numirea lui ARISTOTEL ADRIAN CĂNCESCU ca reprezentant al Judeţului Braşov în Adunarea Generală a Acţionarilor a S.C. APĂ CANAL S.A. SIBIU", precizează comunicatul ANI.

ANI menţionează că sub aspect procedural, au fost îndeplinite cerinţele Legii nr. 176/2010, referitoare la înştiinţarea persoanelor evaluate, Căncescu fiind informat, la 04.03.2013, 07.03.2013 şi 26.03.2013 despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 12.04.2013, Aristotel Căncescu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere.

Agenţia de Integritate menţionează ca jurisprudenţă relevantă în materie, rapoarte care au avut acelaşi obiect de evaluare, respectiv sentinţele civile din 21.11.2012 - nr. 528/CA, nr. 529/CA, 532/CA, respectiv Sentinţa Civilă nr. 557/CA din 03.12.2012, privind mai mulţi aleşi locali (în categoria cărora intră şi preşedinţii de consilii judeţene) emise de Curtea de Apel Constanţa, "prin care s-a reţinut existenţa stării de incompatibilitate în sensul art. 87 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.

"Astfel, au fost identificate elemente în sensul încălcării legislaţiei privind regimul juridic al incompatibilităţilor, deoarece, potrivit dispoziţiilor art. 87 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, «Funcţia de […] preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu (… ) funcţia de reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale în adunările generale ale societăţilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului în adunarea generală a unei societăţi comerciale de interes naţional»", afirmă ANI.

"Persoana [...] faţă de care s-a constatat [...] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică [...] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului", este o altă prevedere legală invocată în comunicatul ANI.

De asemenea, în cazul în care persoana nu mai ocupă o funcţie sau o demnitate publică la data constatării stării de incompatibilitate, interdicţia de 3 ani operează, potrivit legii, de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, respectiv a rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti de confirmare a existenţei unei stări de incompatibilitate.

Căncescu poate contesta raportul de evaluare a incompatibilităţii, în termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanţa de contencios administrativ.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici