- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (22.06.2014, 16:04)
- Laura Mitran
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aproape 5.000 de amenzi în 2014 pentru apelare abuzivă la 112. De ce apelează oamenii fals serviciul de urgenţă
Aproape 5.000 de amenzi, între 500 şi 1.000 de lei, au fost aplicate, de la începutul anului, unor persoane care au făcut apeluri false la 112, pentru a glumi, a înjura operatorii sau a se conversa.
832 afișări
Aproape 5.000 de amenzi în 2014 pentru apelare abuzivă la 112. De ce apelează oamenii fals serviciul de urgenţă (Imagine: Shutterstock)
Persoanele care apelează în mod abuziv Serviciul 112, de regulă, se joacă la telefon, fac glume proaste, ţipă, cântă, pun muzică, aduc injurii operatorilor 112, doresc să converseze sau să fie ascultaţi de către cineva ori solicită diverse informaţii cu caracter nonurgent, se arată în răspunsul STS. potrivit unui răspuns al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) la solicitarea MEDIAFAX.
În situaţia în care persoanele care apelează abuziv Serviciul 112 sunt identificate, acestea pot primi amendă între 500 şi 1.000 lei. Astfel, în primele luni ale acestui an au fost aplicate 4.892 de sancţiuni contravenţionale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul pregătește lovitura pentru Iran. Netanyahu: „Este necesar să răspundem”
-
Israelul respinge ajutoarele pentru Gaza, inclusiv pături şi saci de dormit, „pentru că sunt verzi”
-
Biden: Susţin cu tărie acest pachet de măsuri pentru a oferi un sprijin critic Israelului şi Ucrainei
-
Suedia adoptă o lege pentru a facilita schimbarea legală a sexului
Însă, de regulă, acest tip de apel este iniţiat de pe telefoane cu serviciu preplătit şi nu sunt identificabile, astfel că sancţiunile nu relevă numărul mare de apeluri false.
În primele cinci luni ale acestui an, în Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, au fost recepţionate, în medie, 45.863 de apeluri pe zi, respectiv 1.911 apeluri pe oră.
Numărul total mediu de operatori cu care se răspunde la apeluri în 24 ore, la nivel naţional, este de aproximativ 300. Astfel, numărul mediu de apeluri tratate de către un operator într-o zi, la nivel naţional, este de 425, iar pe oră aproximativ 18 apeluri.
Apelurile false întârzie tratarea celor reale, timpul mediu de tratare a unui apel fiind de 50 de secunde. În afara acestei întârzieri care creează operatorilor un mare disconfort, se mai poate prejudicia calitatea serviciului prestat, mai spun reprezentanţii STS.
Anul trecut, au fost înregistrate aproape 17,5 milioane de apeluri la 112, 70,91 la sută dintre ele fiind false, a anunţat STS. Urmare a constatărilor făcute, pe parcursul anului, 10.892 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Citește pe alephnews.ro: Cum arată sondajele la nivel European pentru alegerile din 6 iunie? Comisia, Parlamentul și Consiliul European vor avea un nou șef
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Resursa care sparge toate recordurile. Analiştii se aşteaptă ca preţul să atingă 3.000 de dolari pentru nici 30 de grame
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Prințesa Diana a explicat adevăratul MOTIV pentru care căsnicia sa cu Charles a eșuat. A făcut mărturisirea cu puțin timp înainte de a muri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe