Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice - Mediafax

Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

Ministrul Transporturilor Anca Boagiu asigură şoferii că vor putea circula la vară pe autostrada Bucureşti-Constanţa (Soarelui), însă Guvernul nu a aprobat încă sumele pentru exproprieri, iar singurul loc în care se lucrează mai intens este un pod, potrivit Ştirilor ProTV.

91 afişări
Imaginea articolului Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui, deşi Guvernul nu a aprobat exproprierile (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Lucrărilela Autostrada Soarelui înaintează lent, iar drumul ar trebuideschis ciculaţiei la vară

Muncitorii,care din cauza frigului lucrează într-un cort, mai pot fi găsiţi şila alte câteva pasaje care traversează drumurile naţionale dinzonă, însă există porţiuni de teren unde constructorul nici măcarnu a început să lucreze.

Potrivitsite-ului stirileprotv.ro, ritmul lucrărilornu este convingător. Constructorii dau vina peexproprieri. Toţi oamenii din zonă aşteaptă cu îngrijoraresă afle ce sume le va da Guvernul dacă îsi pierd o parte dinpământuri pentru autostradă. Întrebat dacă îl deranjeazăconstrucşia autostrăzii, Gheorghe Cojocaru, primarul orasuluiMurfatlar, spune că nu, însă singura problemă e preţul: "Fiecaremetru pătrat face un pepene. Un euro face 4.26 lei la ora asta,adică preţul unui pepene, cultura pe un an dezile".

Unadintre problemele la care nu s-au găsit soluţii este cea a viilorde pe traseul autostrăzii, care trebuie expropriate. Cei mai mulţidintre proprietari au luat fonduri europene ca să le replanteze.Acum sunt puşi în situaţia de a-şi bloca afacerile finanţate cubani de la Bruxelles.

Pelângă exproprieri, o altă problemă a autostrăzii sunt culturile devie pentru care proprietarii au accesat fonduri europene casă le replanteze, iar acum terenul va fi expropriat,existând riscul de a-şi pierde o parte dinafaceri.

Chiardacă Ministerul Transporturilor ar rezolva rapid exproprierile,lucrările tot nu ar putea avansa întrucât pe traseul autostrăzii aufost descoperite 67 de situri arheologice, care nu pot fi studiatedecât după ce terenul din zonă se va usca.

Înprezent autostrada este construită doar între Bucureşti-Cernavodă,de unde trebuie continuată până la Constanţa, pe o distanţă de 52de kilometri.

Lucrărilela tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt efectuate de către companiafranceză Colas. Contractul are o valoare de 224 milioaneeuro.

SectorulMedgidia-Constanţa este construit de consorţiul italiano-germanAstaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioaneeuro.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici